نه به بی قانونی و گرسنگی! (٧٣)

کمپین ٢٠ – ١٠ پیروز شده است!

به گزارش خبرنگاران پیام سندیکا، امروز ١٤ شهریور کمپین همچنان مقتدرانه به پیش می رود. با انتشار قراردادهای واحد گاز زنجان، پیمانکاری یونس بویری از شرکت تهران جنوب، پیمانکاری صدیقی، پرهام صنعت خوزستان در پتروپالایش، پیمانکاری رحمان فروزنده و شرکت پارس حساس، تعداد شرکت ها و پیمانکارانی که به کمپین پیوسته اند به عدد ٣٠ نزدیک شده است. در این قراردادها هم جوشکاران و هم فیترها قرارداد بسته اند دیگر اینکه شرکت ایران آروین و پیمانکاری صدیقی قراردادهای کمکی ها را هم منتشر کرده اند.

با اتحاد کارگران، شرکت آوا صنعت درریز هم با کمپین موافقت کرده است و در چند روز آینده با کارگران قرارداد خواهد بست. از اینجا به پیمانکاران این شرکت می گوییم، حالا که کارگران به شما اعتماد کرده و به سرکار می آیند شما هم لطف کرده قراردادها را سریع تنظیم کنید تا اعتماد همه کارگران به شما بیشتر شود. همچنین از استخدام کردن آشنایان خود به جای نیروهایی که کمپین را پیش برده اند نیز خودداری کنید.

خبر دیگر اینکه دیروز جلسه ای در منطقه ویژه با کارفرمایان و تعدادی کارگر دستچین شده برگزار شده است که ما از موضوع و روند گفتگوها تاکنون بی اطلاع هستیم.

فیتر و جوشکاران پتروشیمی بوشهر دیروز کار را تعطیل و به خانه هایشان رفتند. کارفرما بداند هیچ راهی به جز قبول حقوق کمپین ندارند و نه خودشان را اذیت کنند و نه کارگران را.

آخرین گزارش ها از پالایشگاه بهبهان شرکت سازه پاد این است که پایپینگ سایت و شاپ پروژه همچنان کامل تعطیل می باشد و شرکت سازه پاد در وضعیت بحرانی و فشار کارفرما قرار گرفته است. استراکچر پایپرک ها آمده و حجم بالایی کار پایپینگ ایجاد شده که کارفرما به شرکت سازه پاد اخطار خلع ید داده است. کارگران پیمانکاری شالوده شایان همچنان محکم پشت کمپین ایستاده اند.

دوستان کارگر، سندیکای کارگران فلزکارمکانیک ایران تمام تلاش خود را انجام می دهد تا بعد از جوشکاران و فیترها استخدام باقی مشاغل از جمله کمکی، کمپاس، راننده، عایق کار، برق کار، داربست بند، بکولدکارها و سنگ زن ها…. و دیگران هم انجام شود.

از همه کارگرانی که بر طبق کمپین سرکار رفته اند، به ویژه از برادران هفشجانی خود انتظار داریم سایر شغل های پروژه، را هم در نظر داشته باشند و از موقعیت خود استفاده کرده برای این دوستان بر طبق کمپین در پروژه ای که خود کار می کنند با کارفرمای خود صحبت کرده این دوستان را نیز مشغول کنند.

دوستان، اتحاد ما توانست کمپین را پیروز کند. برای تکمیل این پیروزی باید همه رشته های پروژه ای نه فقط جوشکار و فیتر، بلکه همه بر طبق کمپین مشغول کار شوند تا پیروزی تکمیل شود.

کارگر برادر کارگر

متحد هستیم و متحد می مانیم.