نه به بی قانونی و گرسنگی! (٧٥)

کمپین پیروز است!

امروز در ٨١ مین روز کمپین مطالبات کارگران پروژه ای با امضای ١٩١٠ کارگر پروژه ای به وزارت کار به شماره ثبت ٩٣٥٣١، وزارت نفت به شماره ثبت ٢١٩٠٣٦، نماینده مجلس رامهرمز آقای متینیان به شماره ثبت ١٠٩١٧١٦، به نماینده مجلس تهران آقای روح الامینی به شماره ثبت ١٠٩١٧١٠ توسط نماینده شما مازیار گیلانی نژاد تسلیم گردید.

طرح پیگیری مطالبه گرایی مشکلات کارگران پارس جنوبی

به وزارت محترم کار و وزارت محترم نفت

آقایان متینیان کمیسیون انرژی و نماینده مردم رامهرمز و روح الامینی نجف آبادی نماینده تهران

به نام دادگر

با سلام و احترام، ما ١٩١٠ کارگری پروژه ای که این نامه را با کد ملی خود امضا نموده ایم و در جای جای پروژه های نفت و گاز و نیروگاهی و سد سازی مشغول به کاریم، خواستار اجرایی شدن موارد گفته شده زیر بر مبنای ماده ١٣ قانون کار و ماده ١٧ قانون خدمات مدیریت کشوری، را می باشیم. در ضمن توجه شما را به نامه سال گذشته مان به همراه ١٠٠٠ امضا با کدملی به تاریخ۱۵/۱۰/۹۹و به شماره ۱۴۲۸۹۵/۸ که ازسوی مقام معظم رهبری به اداره کار بوشهر ارسال شده است و هنوز سرانجامی نیافته است جلب می کنیم. ما برای پیگیری این موارد و مذاکره با مقام های مسوول آقای مازیار گیلانی نژاد با شماره تلفن 45*****0905 را به عنوان نماینده خود معرفی می نماییم.

برای حل مسایل و مشکلات کارگران پروژه ای برای همیشه اعم از:

١- تغییر طرح اقماری ٢٤ روز کار ٦ روز مرخصی به ٢٠ روز کار و ١٠ روز مرخصی برای مدت زمان کافی و لازم برای حضور در کنار خانواده و فرزندان.

٢- اجرای قانون ماده ١٣ قانون کار برای نظارت بر واریز حقوق کارگر سر هر ماه بدون تاخیر توسط پیمانکاران و واریز حق بیمه طبق عنوان شغلی و مبلغ پرداختی ماهانه هر کارگر برای داشتن سابقه بیمه سخت و زیان آور و حذف بیمه کارگر ساده برای کارگران فنی و استادکاران از سوی هم وزارت کار و هم شرکت نفت جهت پایان دادن به تخلف پیمانکاران.

٣- اجرای ماده ١٧ قانون خدمات مدیریت کشوری جهت حذف پیمانکاران در امور فنی و تخصصی از پروژه های نفت و گاز و نیروگاهی.

٤- پرداخت مزایای قانونی توسط پیمانکاران از جمله عیدی، سنوات‌، هزینه رفت و برگشت به مرخصی و محل کار، حق اولاد، بن ‌کارگری، بدی آب و هوا و سایر مزایا بطور کامل که جداگانه محاسبه و با حقوق ماهانه پرداخت شود.

٥- درخواست اتاق های ٤ نفره، اتوبوس های کولردار برای انتقال نیروها به محل کار و و خوابگاه، حذف غذاهای بی کیفیت و تکراری در هفته و ارتقای بهداشت خوابگاهها و خدمات رفاهی.

٦- طبق قانون کار یک نسخه از قرارداد را کارفرما باید تحویل کارگر داده و قبل از آنکه تسویه حساب کامل انجام شود حق گرفتن مهر و امضا و تعهدی را از کارگر ندارد.

٧- افزایش حقوق ها بر مبنای لیست کمپین ٢٠ -١٠ .