نه به بی قانونی و گرسنگی!(٧٦)

کمپین پیروز است!

به گزارش خبرنگار پیام سندیکا، امروز ١٧ شهریور در ٨٢مین روز برپایی کمپین ٢٠-١٠، ٤٧ کارگر پروژه ای به نمایندگی از سوی ١٠ هزار کارگر شهرهای ایذه، چهارمحال بختیاری و اصفهان برای دیدار با نماینده خود آقای مازیار گیلانی نژاد و رساندن صدای حق طلبانه خود به نمایندگان مجلس و پیگیری نامه داده شده به آقای متینیان نماینده رامهرمز و آقای روح الامینی نماینده تهران به شماره ثبت ١٠٩٣٤٢١ از ساعت ٨ صبح در مقابل مجلس شورا گرد آمدند. این کارگران که فریاد «کمپین ٢٠-١٠» «برادران جوشکار حمایت حمایت»«وزیر نفت عدالت عدالت» خواهان اجرا شدن مفاد ٤ گانه کمپین بودند که در نامه ای که همان جا امضا شد این مفاد را ذکر کردند. کارگران همچنین نامه ای نیز به آقای قالیباف رییس مجلس دادند. کارگران در ساعت ١١ به همراه نماینده منتخب شان به مقابل وزارت نفت رفته و خواستار دیدار با وزیر نفت بودند که مسوول حراست به دیدار این کارگران آمده و نمایندگان این کارگران را برای گفتگو با یکی از مسوولین شرکت نفت به داخل ساختمان برد که در همانجا نامه کارگران در رابطه با تخلفات پیمانکاران و خواسته های کمپین ٢٠-١٠ به شماره ٢٢٧٧٠٦ به ثبت رسید.

در ساعت ١٢ یکی از مسوولین شرکت نفت برای گفتگو با نمایندگان کارگران آقایان مازیار گیلانی نژاد، اقبالی، کارآوند، کوراوند وارد دفتر گردیدند. نمایندگان یکصدا در مورد ٢٠-١٠، حقوق طبق کمپین، لیست بیمه بر حسب شغل نه کارگر ساده، وضعیت خراب رفاهی محل کارشان به گفتگو نشستند. آقای مسوول پس از توضیحاتی اعلام کردند نامه را به مسوولین عالی رتبه رسانده و رسیدگی به عمل خواهد آمد. ایشان لیستی از شرکت های متخلف را خواستار شدند که ٤٧ کارگر به سرعت نام هایی را ارایه دادند. در ادامه نمایندگان اعلام کردند:« کافی است به طور اتفاقی از یکی از شرکت های پیمانکاری، لیست ارایه شده به بیمه تامین اجتماعی اش را بخواهید و خواهید دید که همه کارگرانش، کارگر ساده قید شده اند. یعنی در یک پروژه هیچ کارگر حرفه ای وجود ندارد؟؟» کارگران خواستار نظارت جدی وزارت نفت بر شرکت های پیمانکاری شدند. پس از خاتمه مذاکرات نمایندگان به بیرون وزارت خانه آمده و آقای گیلانی نژاد شرح مذاکرات را برای کارگران بازگو کرد.

در طی این گردهمایی، کارگران پروژه ای میهمان، از سوی سندیکای کارگران فلزکارمکانیک ایران پذیرایی مختصری شدند.

در ساعت ١٣ کارگران به شهرهای خود بازگشته و قرار شد با هماهنگی مازیار گیلانی نژاد که در تهران هستند دوستان نیز از شهرشان پیگیر نامه ها به مجلس و وزارت نفت باشند

کارگر برادر کارگر

متحد هستیم متحد می مانیم