کانون های بازنشستگی و رییس کانون عالی

امروز دوشنبه ۱۷ آبان ۱۴۰۰ تنی چند از بازنشستگان متحد تهرانی جهت اطلاع رسانی در مورد وضعیت زندگی نامناسب با بازنشستگان مراجعه کننده به کانون بازنشستگان تامین اجتماعی تهران، به گفتگو نشستند.

پس از ساعتی مشاهده شد تقریبن تمامی هیات مدیره کانون پایین آمده و مشغول بحث با بازنشستگان متحد شدند. بازنشستگان متحد انتقاد هایشان را به آقای دهقان کیا و مجیدی اعلام کردند.

آقای مجیدی گفت:« شما نمی توانید بیات را عزل کنید چون ایشان منتخب کانون‌های استانی سراسر کشور هستند» بازنشستگان متحد گفتند:« به مدیریت ایشان اعتراض داریم و تنها ما نیستیم بلکه بسیاری از بازنشستگان در سراسر کشور به عملکرد ایشان ایراد جدی دارند و این جمع آوری امضاء جهت نشان دادن اعتراض به کانون‌های شهرها و استان است تا در رفتار خود تجدید نظر کنید و بیشتر به فکر بازنشستگان باشید. بعنوان مثال ماه هشتم سال است و با وجود تورم سرسام آور خبری از همسان سازی نیست و شما اعتراض خاصی که بازنشسته مشاهده کند، نمی کنید در حالیکه پرداخت مبلغ ۸۹ هزار میلیارد تومان طلب سازمان از سوی دولت تصویب شده بود، آنقدر پیگیری نکردید که مجلس می خواهد آن پرداخت را لغو کند. همچنین در مورد خروج صد قلم دارو از تعهد تامین اجتماعی چه کاری کردید؟! در کانون عالی بازنشستگان تامین اجتماعی از گزارش دهی و شفافیت خبری نیست. آن‌قدر دروغ تحویل داده اند که بازنشسته نتیجه گراست و می پرسد با این تورم و اوضاع گرانی چه کسی می تواند با حداقل مستمری‌ زندگی کند؟»

البته آقای دهقان کیا پاسخ هایی داد که مقبول نیفتاد. ایشان پیشنهاد کرد فردا صبح ساعت ۸ جلوی کانون عالی بازنشستگان تامین اجتماعی باشید و با آقای بیات مذاکره کنید. زیرا در این زمان اینگونه حرکات که درون خود بازنشستگان اختلاف علنی باشد، موضع همه‌ی ما را جلوی مخالفان تضعیف می‌کند و آنها می گویند که کانون نماینده بازنشستگان نیست که تقاضایی داشته باشد.

بازنشستگان متحد گفتند:« آنقدر دنبال لابی گری بودید و عمل اجتماعی نکردید که بازنشستگان را به چنین روزی کشاندید. با سازشکاری ما هر روز ضعیف تر می شویم! در ضمن مگر به بیات پیغام ندادیم که برای پاسخگویی به کانون بیاید چرا نیامد؟ فکر کرده به ما پاسخگو نباشد دیگر کاری با ایشان نخواهیم داشت»

آقای دهقان کیا گفت:« اینکه شما جلوی مجلس یا برنامه بودجه می روید به ضرر ما نیست و حتا به نفعمان است زیرا به آنها می گوییم وقتی به حرف ما گوش نمی کنید بازنشسته از ناچاری به خیابان می آید. اما اگر کانون ها را تضعیف کنید به ضرر همه است.

خلاصه اینکه بازنشستگان متحد و اعضای هیات مدیره کانون از دو منطق مختلف صحبت کردند. بطور مثال در مورد بیمه تکمیلی بازنشستگان متحد گفتند:« بازنشسته 7 درصد طی سی سال زمان کار حق درمان پرداخت کرده و الان هم ۲ درصد بابت درمان از مستمری اش کسر می شود. بیمه تکمیلی پول زور و شانه خالی کردن سازمان از وظایف و مسئولیت هایش می‌باشد»

آقای دهقان کیا می گوید:« ما هم می خواهیم که بازنشستگان قرارداد بیمه تکمیلی امضاء نکنند ولی پارسال در همین شهر تهران ۸۹۰۰۰ نفر قرارداد بستند و فقط ۲۱۰۰ نفر قراردادشان را لغو کردند»

جمع آوری امضا برای خلع بیات از نمایندگی بازنشستگان ادامه دارد.