ایجاد شغل به چه ترفندی!

به گزارش خبرنگار پیام سندیکا، وزیرکار در مصاحبه ای با مجله آتشکار به شماره ١٣٠١ به تاریخ ١٥ آبان اعلام کرده است:« یک میلیون و ٨٥٠ هزار فرصت شغلی تا پایان ١٤٠١ اجرایی خواهیم کرد» و در ادامه گفته:« با برداشته شدن موانع بروکراتیک، بخش خصوصی توانایی ایجاد شغل را خواهد داشت» یعنی ماهانه ٦٢٥/١١٥ کارگر بیکار را به سرکار خواهند فرستادم.

فارغ از اینکه آیا وعده داده شده انجام شدنی است یانه، مهم موانع بوروکراتیک است که از نظر ایشان مانع اشتغالزایی است. ایشان در این مصاحبه نگفته اند که این موانع چیست و در کجای قوانین وجود دارد.

سوال اینجاست: آیا برداشتن ماده ٤١ قانون کار و حداقل دستمزد سالیانه از نظر ایشان جزو موانع بوروکراتیک است؟؟؟ آیا برداشتن محدودیت ٨ ساعت کار در روز، یا حذف بیمه اجباری و کلن تعطیل کردن سازمان تامین اجتماعی جزو این موانع است؟؟ آیا رابطه ای بین ایشان و آن ٣٨ نماینده ای که خواهان تغییر قانون کار به نفع کارفرمایان و برداشتن همه مواد حمایتی قانون کار از کارگران وجود دارد، می باشد؟

اگر این موارد مانع اشتغالزایی است چرا از خود و معاونین خود شروع نمی کنند؟ یعنی برای ایشان و معاونین شان بازنشستگی را لغو کنند، بیمه اجباری و تکمیلی برایشان منظور نشود، به جای ٨ ساعت کار در روز ١٦ ساعت کار بی وقفه بدون تعطیلی جمعه انجام گیرد و حقوق ماهانه شان هم به ماهی یک میلیون تومان کاهش یابد.

این طرح را به مدت یکسال برای خود و معاونین شان و آن 38 نماینده مجلس اجرا کنند. بعد اگر مطلوب بود برای هیات دولت، نمایندگان مجلس، قوه قضاییه نیز به مدت ٣ سال و سپس در وزارت خانه ها برای کارمندان عالی رتبه و بعد از ٤ سال برای کارگران اجرا کنند.