کمپین ٢٠/١٠ ادامه دارد!

به گزارش خبرنگاران پیام سندیکا، دور جدیدی از اعتصابات کارگران پتروشیمی های پارس جنوبی شروع شده که در اعتراض به بدقولی های کارفرمایان در رابطه با اجرا نشدن مقررات کمپین چه به لحاظ دستمزدها و چه به لحاظ مرخصی های وعده داده شده است.

امروز ١٠ آذر ١٤٠٠، کارگران پروژه ای پتروشیمی مبین پارس جنوبی از صبح دست به اعتصاب زدند. آنان خواهان رعایت قوانین کمپین ٢٠/١٠ هستند و خواستار برکناری مدیران دروغگو بوده و در شعارهای امروزشان بارها این موضوع را فریاد زدند.

همچنین کارگران پتروشیمی تخت‌جمشید بندر ماهشهر نیز به دلیل اجرایی نشدن کمپین ٢٠/١٠ و یکسان نشدن حقوق هایشان با کارگران دیگر شرکت های پیمانکاری که تحت مقررات کمپین ٢٠/١٠ در حال کار در این پتروشیمی هستند، دست به اعتصاب زدند.

بسیاری از کارفرمایان که در بحبوحه کمپین تلاش کردند با دروغگویی کارگران را به سرکار برگردانند، و در همان روزها در جلسات خود می گفتند که:« کارگری که به سرکار برگردد با هر شرایطی کار خواهد کرد و کمپین هم دیگر نخواهد بود که به کمکشان بیاید» امروز می بینند که چقدر در گفته های خود اشتباه فکر می کرده اند. کارگران از مرداد سال ١٣٩٩ و با اولین کمپین دیگر کارگران قبلی نیستند و این را باید بفهمید. آنان متوجه حقوق زایل شده خود گشته اند و دیگر به شرایط برده وار شما باز نخواهند گشت. به اضافه اینکه سندیکای کارگران فلزکارمکانیک خوزستان حامی همیشگی کارگران پروژه ای است و دیگر کارگران تنها نیستند.

گسترده تر باد کمپین ٢٠/١٠

کارگر متحد کارگر