گرامیداشت روز جهانی کارگر ١٤٠١ توسط کارگران پروژه ای!

با همکاری گروه پیشگامان فرهنگی هنری ادبی ایل بزرگ بهمیی و کارگران سندیکای فلزکار مکانیک ایران برای گرامیداشت روز جهانی کارگر بر سر مزار دو تن از قهرمانان و الگوهای کارگری، زنده یاد مسعود بهادری پیشتاز و پیشگام کارگری در روستای اَنجه شهرستان ایذه و شهید صادق ایزدپناه کارگر فداکار آتش نشانی در شهر صیدون گِرد هم آمدند و نام و یاد این دو بزرگمرد را گرامی داشتند. در این مراسم که به مجری گری آقای سعادت انجام شد کارگر بازنشسته پروژه ای ابراهیم شیخی در دو بخش سخنانی ایراد نمودند:

١-جهت ارج نهادن به زحمات و همراهی و همیاری فعالین محترم فرهنگی از تبادل فرهنگها و اینکه فرهنگ قومیتهای رنگین کمان ایران را به هم نزدیک و نزدیکتر می کند

٢- درباره تاریخ پرفراز و نشیب جنبشهای کارگری گفتگو نمودند و یاد و نام الگوهای کارگری زاگرس همچون شهید شهرام محمدی از ایذه، شهید البرز زارعی از گچساران، شهید علی لَندی از ایذه، شهید صادق ایزدپناه از صیدون و زنده یاد مسعود بهادری را گرامی داشتند.

پیشگام فرهنگی محمد لطیف نیز از فلسفه کار و کارگری و گوشه ای از آسیب شناسی کارگری گفتگو نمود و شعری کارگری درباره روز جهانی کارگر خواندند.

ارسلان امینی طراح و سازنده کمپین کارگری ١٣٩٩ نیز درباره جایگاه و نقش ارزنده زنده یاد مسعود بهادری در سازماندهی و برنامه ریزی کمپین کارگری گفتگو نمودند که چگونه تا پایان زندگی و هنگامی که روی تخت بیمارستان بودند رهنمودهای ارزنده شان را درباره چگونگی پیشبرد اهداف کمپین سراسری کارگری ابراز می نمودند و برای سرافرازی کارگران و خانواده هایشان مرز نمی شناختند و در همه سخنان گرانمایه شان نام و آوازه کارگر می درخشید.

حسین جشن کارگر پروژه ای و نویسنده آلام کارگران که ادبیات و هنر نویسندگی خود را برای پاسداشت ارزشهای گرانبهای کارگری به کار می برد، چنین گفت:«خورشید نورانی از اینکه بر سرزمین قهرمان پرور زاگرس بتابد بسیار خرسند و شادمان گشته است و روز به روز نور خیره کننده اش جان تازه ای به مردمان این سرزمین داده است»

خنیاگر ایلی بهمیی مهربان آراد(روح اله) نقدی با سرو خواندن یا گاگریو در یاد قهرمانان کارگری نیز شور و هیاهویی بی مانند آفرید و جویبار اَشک را که از فراز و نشیب رود خروشان کارون سرچشمه گرفته است را به چشمها سرازیر نمود.

در پایان مراسم دو نویسنده کارگرمان حسین جشن و رهام بهمیی وند نیز کتابهایشان «گذر از خودکشی» و «یاریارهای هاشقٌنه(عاشقانه)» بهمیی را به خانواده های آن دو زنده یاد پیشکش نمودند و از اینکه سرزمین زاگرس بتواند راه راستین فرهنگ و خود شکوفایی را بپیماید ابراز امیدواری بسیار نمودند. افراد حاضر در مراسم از گروه فرهنگی هنری ادبی ایل بزرگ بهمیی و کارگران سندیکای فلزکار مکانیک ایران که برای پاسداشت الگوهای میهنی و کارگری در روز جهانی کارگر سال ١٤٠١ این مراسم را تدارک دیده بودند سپاسگزاری کردند.

سندیکای کارگران فلزکارمکانیک ایران و اعضای پروژه ای سندیکا در پایان مراسم سپاسگزاری ویژه خود را از مردم روستای اَنجه شهرستان ایذه و روستای دره بنیاب (علا) شهر صیدون ابراز داشتند که همه گونه همکاری را در میزبانی و ارج گذاشتن به این روز باشکوه کارگری دریغ ننمودند.

کارگران پروژه ای عضو سندیکای کارگران فلزکارمکانیک ایران

١١ اردیبهشت ١٤٠١