همه باید به قانون عمل کنند!

به گزارش خبرنگار پیام سندیکا، نارضایتی کارگران از شرکت نفت سازه قشم هر روز بیشتر می شود. این شرکت حقوق اسفند ماه پرسنل را پرداخت نکرده است و این در حالی است که شرکت مادر به موقع صورت وضعیت ها را پرداخت می کند.

شرکت استیم در پتروشیمی بوشهر سایت ۱ به ریاست کارگاهی حامد هاشمی هنوز حقوق اسفند ماه و قرارداد جدید را طبق قانون ابلاغی از طرف مدیریت منطقه ویژه که افزایش ٣٨ درصدی حقوق است را با نیروها نبسته است. شرکت اکسیر صنعت هم تخلفاتی در خصوص رفتار با کارگران دارد.

یکی از تخلف های شرکت ساتراپ صنعت رادمان این است ک افزایش حقوق را از اردیبهشت می خواهد اعمال کند و عملا دستمزد فروردین با حقوق سال قبل پرداخت می کند که غیر قانونی است.

در دهلران استان ایلام پیمانکاران شرکت نظارت مهندسی، دستمزد مهندسین را ١٢ تا ١٥ میلیون تومان بسته است که مغایرت کامل با افزایش ٣٨ درصدی دارد. در این پروژه خوابگاه – خانه ای که گرفته و ١٥ نفر را در آن مجبور به زندگی کرده است که بهداشت هم رعایت نمی شود.

بازرسین بهداشت لطفن به آشپزخانه های شرکت ها رسیدگی کنند که غیر بهداشتی هستند.

شرکت آتروپات صنعت(برداران باقری، فرشید، حیدر، عیسی) با عدم پرداخت حقوق و با برچسب زدن خسارت به اموال تحویلی به کارگران حقوق را پرداخت نمی کند و نفرات را تحت فشار گذاشته تا از حقوق قانونی خود چشم پوشی کنند. حوزه فعالیت این شرکت در مناطق جفیر، شیرینو و عسلویه می باشد. کارگران از کار کردن برای چنین افرادی خودداری کنند.

در پتروشیمی گچساران شرکت پناه صنعت هنوز حقوق اسفند پرداخت نشده است و به کارگران گفته شده که:« عیدی و سنوات و پاداشتون رو گذاشتیم رو حقوقتون» در حال حاضر هنوز افزایش حقوقی که وزارت کار و مدیر منطقه ویژه اعلام نموده مبنی بر ٣٨ درصد افزایش، اعمال نگردیده است.

دوستان کارگر طبق جلسه ای که نماینده ٢٠٠٠ کارگر پروژه ای آقای گیلانی نژاد با مدیر منطقه ویژه داشتند همه شرکت ها موظفند طبق اطلاعیه ١٧ فروردین صادر شده توسط ایشان ٣٨ درصد به اضافه ٥١٥ هزار تومان به حقوق کارگرانشان اضافه کنند و خودداری از این افزایش حقوق را کارگران می توانند به بازرسین منطقه ویژه و یا نماینده تان گیلانی نژاد اطلاع دهید.