آموزگارانمان را آزاد کنید!

در روز کارگر و معلم بیش از ٢٠٠ نفر در سراسر ایران احضار، بازداشت موقت و زندانی شدند. که در این میان ١٦ نفر از آموزگاران بلاتکلیف در زندان مانده اند. هرچند که هنوز هم آقایان فلاحی و اسماعیل عبدی کماکان در بند هستند. آنچه حاکمان نمی خواهند به آن تن بدهند قانون اساسی است که در اوایل انقلاب حقوق مردم را به رسمیت شناخته است. در این میان اصول ٢٦ و ٢٧ از همان روزهای تدوین قانون اساسی نادیده انگاشته شده و همچنان ادامه دارد.

وضعیت نابسامان اقتصادی کشور که به دلیل رها سازی قیمت ها و اجرای دستورات صندوق بین المللی پول با برنامه های ضد کارگری نئولیبرالیسم در حال اجرا است، بی تردید خشم همگانی را برانگیخته و ادامه دار خواهد بود.

آنچه در این روزها به گوش می رسد اعتصاب غذای جمعی از زندانیان صنفی در واکنش به حوادث روز کارگر است. به این دوستان پیام می فرستیم که اعتصاب غذای خود را پایان دهند و به جسم خود را صدمه نزنند که آنان برای پیکار با بی عدالتی برای جنبش زحمتکشان مورد نیاز هستند. بی تردید اتحاد ماست که می تواند راهگشای ایران نوین برای مردم باشد.

این بی قانونی ها و دستگیری های بی ضابطه و غلط و زندانی کردن مطالبه گران محکوم است و خواهان آزادی بی قید و شرط همه مطالبه گران کشورمان هستیم.

سندیکای کارگران فلزکارمکانیک ایران/ بازنشستگان سندیکای بافنده سوزنی/ بازنشستگان صنعت چاپ/ بازنشستگان شهاب خودرو/ بازنشستگان مستقل قزوین
١٤ اردیبهشت ١٤٠١