پیمانکاران خاطی را به ما معرفی کنید!

به گزارش خبرنگار پیام سندیکا، شرکت ایتوک ایرانیان طلاییه به سرپرست کارگاهی آقای لیموچی ادعا می کند طبق کمپین ٢٠/١٠ رفتار می کند اما کارگری که تست میدهد و اکسپت هم می شود می گویند:« نه دو سر هم پروداکشن باید بزنی» دو سر پروداکشن زده می شود اما از قرارداد خبری نیست. می گویند:« طبق چی حقوق بزنم باید یه هفته کار کنی ببینم آمارت چقدره» اما باز هم خبری از قرارداد و تعیین حقوق نیست. یک کارگر تا برسد مرز طلاییه یک میلیون تومان هزینه اش می شود در آنجا حتا هزینه تلفن هم به مکالمه عراق حساب می شود. نه اینترنتی، نه کمپ و سرویس های درست حسابی وجود دارد. بعد از یک هفته کار می گویند:« قراردادها دو ماه دیگر خواهد آمد» با این شگرد کارگرها را کار کشیده و حقوق کمپین هم نمی دهند و وقتی کارگری تسویه کرد باز هم همین ترفند نابکارانه را برای دیگر کارگران بی خبر انجام می دهند.

با آنکه بارها به کارگران در مورد این فرد افشاگری کرده ایم و او را تحریم کارگری می کنیم باز هم کارگران بی خبر به دام این دغلکاران می افتند. به کارگران خبر دهید که این شرکت تحریم کارگری است.

همچنین شرکت نفت سازه قشم که تخلفاتش را به مسوولین شرکت نفت ارایه کردیم همچنان ٢٣/٧ با کارگرانش حساب می کند و حقوق خیلی پایین به کارگرانش می دهد. با آنکه ٦٠ نفر از کارگران اعتصاب کردند تا مقررات کمپین جاری شود اما به دلیل حمایت نشدن از طرف کارگران بومی، کارگران اعتصابی را اخراج کرده و بخشی را هم تاکنون پول نداده اند و هر کسی هم که معترض است را تسویه می دهند.

به مهندس رنجبران هشدار می دهیم بیش از این پرونده شرکت را سنگین نکند. دیدار ما در حضور بازرسان نفت.

کارگران پروژه ای عضو سندیکای کارگران فلزکارمکانیک ایران