امپراطوری فقر پرور و فریب!

در ساعت ٣ بعدازظهر از شبکه خبر مصاحبه ای از وزیرکار پخش شد که در آن از تصویب افزایش مستمری ها در هیات دولت خبر داد. در این مصاحبه اعلام شد حداقل بگیران ٥٧/٤ درصد، بالاتر از حداقل بگیر تا سقف ١٠ میلیون تومان ١٠ درصد به اضافه ٦٥٠ هزار تومان، بالاتر از ١٠ میلیون تومان فقط ١٠ درصد افزایش مستمری خواهند داشت. با این مصوبه، ٣٨ درصد + ٥١٥ هزار تومان امضا شده توسط وزیران کار، صنعت، اقتصاد و نماینده کارگران و کارفرمایان را دولت بطور غیرقانونی برای سایر سطوح لغو کرد. این در حالی است که خبر می رسد نمایندگان مجلس افزایش حقوق ٥٠ درصدی را برای خود تعیین کرده اند.

دولت با این تصمیم گیری غیرقانونی که به زحمتکشان تحمیل کرده است به همگان پیام داد که به نظر وزاریش اصلن اهمیتی نداده و آنان فقط عروسک های خیمه شب بازی بیش نیستند.

این حرکت تفرقه آمیز که حداقل بگیران را از بازنشستگان سایر سطوح جدا کرده است کاری که سال گذشته هم انجام شد اما بازنشستگان این حرکت را با اتحاد خود پاسخ دادند.

دولت به جای گرفتن مالیات های سفت و سخت از ثروتمندان عملن دست در جیب زحمتکشان کرده است. در حال حاضر گرانی ٣٠٠ درصدی و دادن یارانه هایی حقیرانه که به ترویج فقر و زاده شدن آقازاده هایی جدید خواهد انجامید.

حال که ٥/٥ نیم میلیون تومان مصوب هیات دولت برای گردش زندگی ٨٠ درصد خانواده های کارگری و بازنشسته کافی است از هیات دولت می خواهیم حقوق ماهانه وزرا، نمایندگان مجلس، مدیران کل، معاونین، روسای شستا، روسای برنامه و بودجه به اندازه ٥/٥ میلیون تومان تعیین شود تا ببینیم دولت محرومان تا چه اندازه در حرف و عمل خود صادق است.

بی تردید با این مصوبه غیرقانونی اعتراضات متوقف نخواهد شد و حقوقی که نتواند معیشت زحمتکشان را تامین کند جز اعتراض پاسخ دیگری نخواهد داشت.

سندیکای کارگران فلزکارمکانیک ایران

بازنشستگان سندیکای بافنده سوزنی

بازنشستگان صنعت چاپ

بازنشستگان شهاب خودرو

بازنشستگان مستقل قزوین

١٥ خرداد ١٤٠١