*حق گرفتنی است!

ه گزارش خبرنگاران پیام سندیکا، تجمع اعتراضی بازنشستگان که در هفته ای اخیر افول چشمگیری یافته بود با گفتگوهایی که بازنشستگان شهرهای دیگر با هم انجام دادند تا اهواز قهرمان در این تجمعات تنها نماند و بازنشستگان حداقل بگیر که به جای افزایش ٥٧ درصدی حقوقشان ٤٦ درصد افزایش یافته نیز برای حصول حق خود به میدان بیایند که امروز شنبه ١١ تیر نتیجه داد و شهرهای اهواز، اراک، کرج، شوشتر، شوش، همدان، کرمان، دزفول، زنجان، اصفهان، ساری، آبادان، خرم آباد، تهران و قزوین دست به تجمع اعتراضی زدند. در شوش بازنشستگان کفن پوش شدند. در قزوین هم جلوی استانداری و هم تامین اجتماعی پلیس از رفت و آمد بازنشستگان جلوگیری می کرد. در اهواز راهپیمایی به سمت استانداری و برگشت به فرمانداری همچنان ادامه داشت. در تهران در مقابل وزارت کار نیروهای پلیس بیش از ١٠ نفر را دستگیر و به پایگاههای پلیس سیاسی بردند.
مدتهاست کانون های بازنشستگی و خانه کارگر با دادن وعده های توخالی تلاش دارند تجمعی صورت نگیرد و بازنشستگان به امید واهی رایزنی های چاپلوسانه این حضرات در خانه بمانند. از سوی دیگر بازنشستگانی که در تجمعات قبلی شرکت داشتند به پلیس سیاسی فراخوانده شده با گرفتن گوشی های موبایلشان و تعهد موقتا آزاد می شوند تا با تولید وحشت، بازنشستگان را خانه نشین کنند.
در گفتگوهایی که بازنشستگان شهرهای مختلف با هم دارند اعلام کرده اند تا اجرای کامل مصوبه شورای عالی کار از پا نخواهند نشست. با گرانی هایی که به جراحی اقتصادی معروف شده و در حقیقت مرگ خاموش زحمتکشان است، خانواده های کارگری مجبور شده اند بسیاری از اقلام از جمله گوشت، لبنیات، روغن… را از سبد خانواده خود خذف کنند.
فردا روز یکشنبه های اعتراض است.