یکشنبه های اعتراض!

به گزارش خبرنگاران پیام سندیکا، بازنشستگان تأمین اجتماعی در اعتراض به عدم افزایش مستمری‌ها، عدم اجرای کامل همسان‌سازی و سرکشی دولت از مصوبه شورای عالی کار و اختصاص ١٠ درصدی برای افزایش امسال مستمری بازنشستگانی که بیش از ٧ میلیون حقوق دریافت می کنند یکشنبه ۱۲ تیرماه ۱۴۰۱ به خیابان آمدند. اهواز، شوشتر، اراک، کرمانشاه، رشت، دورود، خرم آباد، ساری، زنجان، شوش، کرج، بابل، قزوین، تهران تجمع کردند. در اهواز قهرمان که همچنان پای ثابت هر روزه تجمع در گرمای بالای ٥٠ درجه است راهپیمایی در شهر همچنان ادمه دارد. در کرمانشاه نیز بازنشستگان دست به تجمع زدند. در رشت با آنکه تعداد نیروهای لبلس شخصی و امنیتی و پلیس بسیار چشمگیر بود بیش از ٢٠٠ تن از بازنشستگان به تجمع آمده بودند. در شوش بازنشستگان کفن پوشیده اعتراض کردند. در ساری مدیرکل تامین اجتماعی با وعده دادن هفته آینده به سرگردانی بازنشستگان دامن زد. در بابل هم بازنشستگان با افزایش تعداد خود به مقابل تامین اجتماعی آمده بودند. در قزوین جو همچنان پلیسی است.

در تهران بیش از ٣٠ نفر از بازنشستگان مستقل و معترض در کانون بازنشستگان تهران برای پاسخگو کردن اعضای هیات مدیره کانون و در نهایت چه می خواهند با این مصوبه غیرقانونی بکنند در داخل کانون تجمع کردند. در این جلسه تعدادی از اعضای هیئت مدیره کانون آقایان حیدری،دهقان کیا،حسن صادقی و مجیدی حضور داشتند.
آقای حیدری بسیار شفاف گفت که در قد و قواره آنان نیست که بیش از این اعتراض کنند و اعلام کرد کانون های استان و کانون عالی در زمینه مصوبه غیرقانونی هیچ کاری نکردند و ما مجبور شدیم به عنوان کانون تهران اقدام کنیم. آقای دهقان کیا باز هم از قهرمانی های خود داستان ها به بازنشستگان حاضر گفت. اقای صادقی هم زیر بار حتا تجمع در خانه کارگر نرفت و تلاش کرد دوستان را از تجمع پرهیز بدهد.
واقعیت این است که کانون های بازنشستگی و به ویژه کانون های استان و کانون عالی هیچ کاری برای بازنشستگان نخواهد کرد. این کانون ها به دنبال سفت کردن جای خود در کانون ها با انتخابات هستند تا از رانت های موجود استفاده کنند.