اتاق بازرگانی و اصلاح قانون کار!

چرا مدتی است اتاق بازرگانی به دنبال اصلاح و یا نابودی قانون کار است؟ چه زیانی از طرف قانون کار به اتاق بازرگانی که یک مرکز تجاری است می رسد؟ نوکیسه های اتاق بازرگانی از جمله موسسه خیریه نذر و اشتغال اصفهان به دنبال چه هستند؟

از دهه هفتاد که مشخص شد حاکمیت به دنبال اجرای دستورات صندوق بین المللی پول است تاکنون خصوصی سازی با رانت، اختلاس، فساد در هم تنیده شده اند. در این دزدی آشکار نوکیسه های مافیایی به دنبال زمین زدن صنعت و ربودن اموال مردم هستند. با جراحی اقتصادی در تازه ترین خبر اعلام شده:« کارگران کمتر از نصف استانداردها گوشت مصرف می کنند» یعنی مرگ تدریجی تحمیلی و از سوی دیگر مردم تشویق به فرزندآوری می شوند. این به معنی افزایش نیروی کار و دور انداختن نیرویی است که دیگر نمی تواند چون قبل بازدهی عالی داشته باشد. یکی از ترفندهایی که به تازگی از سوی مافیا دنبال می شود موضوع تعدیل مشاغل سخت و زیان آور و حذف آن از قانون کار است. تا نوکیسه ها بتوانند ایمنی را کمتر رعایت کنند و کارگرانی که توان کار سخت را بعد از چند سال ندارند را به راحتی بیرون کنند. همچنین 4 درصد بیمه کارکنان مشاغل سخت و زیان آور هم در جیب مبارکشان بماند. در حال حاضر کارخانه هایی چون ذوب آهن، خودرو سازها، فولاد، شرکت واحد اتوبوسرانی ٤ درصد مشاغل سخت و زیان آورشان را به تامین اجتماعی سر هر ماه نمی پردازند.

برداشتن هرگونه تعهد و حمایت دولتی از مزد بگیران و خصوصی سازی تمام عیار یک پیام با خود دارد:« تصرف اندوخته های کارگران در صندوق تامین اجتماعی و ریختن آن به جیب مافیای لانه کرده در دولت»

سالهاست مواد حمایتی قانون اساسی به دور انداخته شده و حالا نوبت قانون کار است که مواد حمایتی اش از بین برود تا آقازاده های نو کیسه بتوانند بیشتر سود ببرند و دولت هم از دست بدهی عظیم ٤ هزار میلیاردی خود خلاص شود و هم دارایی های ٨٠ ساله کارگران را به جیب مافیا بریزد.