نتایج عمل به سیاست های نئولیبرالیسم!

دولت های بعد از جنگ سیاست های صندوق بین المللی پول را در کشور اجرایی کردند. گرانی، راه اندازی قمارخانه بورس، تعطیلی ٤٠ درصدی کارخانه های صنعتی، نابودی ٦٠ درصد زمین های کشاورزی و باغات، فروپاشی ٧٠ درصدی دامداری و به زیر فقر رفتن خانواده های حقوق بگیر بخشی از این سیاست هاست.

سنگر سندیکایی زحمتکشان نه تنها سرکوب شد بلکه بعد از جنگ حقوق اجتماعی و صنفی خود را از جمله اعتصاب، قراردادهای رسمی کار، آموزش رایگان، درمان رایگان، داشتن مسکن مناسب، را نیز از دست طبقه کارگر خارج کردند. امروز نئولیبرالیسم افسار گسیخته ٩٩ درصد قراردادهای رسمی کار را نابود کرده و قراردادهای سفید امضا و یا یک ماهه را به زحمتکشان تحمیل کردند. از سال ١٣٥٨ تا ١٤٠٠ سبد هزینه یک خانواده ٤ نفره کارگری ٤٢٠٠ برابر گران شده در حالی که دستمزدها فقط ١٧٩٥ بار رشد داشته است. این عقب افتادن دستمزد از گرانی ها از طریق دادن آما دروغین تورم در شورای عالی کار و تمکین نمایندگان غیر واقعی و برده وار اتفاق افتاد. فقط طی سالهای 1399 تا 1400 یک سوم جمعیت ایران به زیر فقر مطلق رانده شدند. اینها نتایج عمل به سیاست های اقتصادی نئولیبرالیسم در ایران است. این در حالی است که تعداد ثروتمندان کشور از بعد از انقلاب ٢٠٠ برابر شده و ثروتشان ٧ برابر بودجه کشور شده است. این تازه آن بخش از دارایی های است که می توان رد شدن را گرفت وگرنه مبلغ غیر رسمی ثروت مافیا از این هم بیشتر است.

برای باز پس گیری تمامی دستاوردهای پدرانمان، زحمتکشان راهی جز پیکار و اسلحه اعتصاب ندارند. باید دور سندیکاهای کارگری جمع شد و در هر واحد تولیدی سندیکا را راه اندازی کرد. اگر به آینده فرزندانمان علاقه مند هستیم باید از همین امروز تلاش مان را آغاز کنیم.