زندگی کارگری ما باید با دستمزدی مناسب تامین شود!

برادران کارگر، همانگونه که تصمیم گرفته اید تا در برابر ضایع شدن حق تان در خصوص افزایش دستمزدها توسط کارفرمایان، کمپین دیگری را راه اندازی کنید به اطلاع تان می رسانیم از این کمپین که در ادامه کمپین ٢٠/١٠ سال ١٤٠٠ است حمایت کرده و از شما می خواهیم همچون سالهای گذشته با همفکری و اتحاد، کمپین را آغاز و از هرگونه تشنج و توهین چه به کارفرمایان و چه به کارگران اعتصاب شکن، خودداری کنید.

همانگونه که در سال گذشته و در جلسه ١٠ اردیبهشت ١٤٠١ که نماینده ٢٠٠٠ کارگر پروژه ای آقای مازیار گیلانی نژاد و کارفرمایان و پیمانکاران پتروشیمی بوشهر و بازرس منطقه ویژه و مدیر منطقه ویژه تصمیم گرفته و صورتجلسه شد مقرر گردید ١- حقوق ها عقب نیفتد و سر ماه پرداخت گردد ٢- لیست بیمه ها براساس دریافتی هر کارگر به سازمان تامین اجتماعی پرداخت شود تا در زمان بازنشستگی کارگران از حقوق بازنشستگی کافی برخوردار شوند ٣- سرویس های رفت و آمد طبق استاندارد شرکت نفت باشد ٤- کانکس ها و خوابگاهها توسط بازرسین منطقه ویژه و وزارت کار بازرسی مرتب شوند ٥- سرویس بهداشتی و غذا طبق قرارداد شرکت مادر به کارگران ارایه شود ٦- ٢٠ روز کار و ١٠ روز مرخصی با ٨ ساعت کار در قراردادها نوشته و اعمال شود و اضافه بر این اضافه کاری محسوب گردد ٧- یک نسخه از قرارداد به کارگر داده شود. این موارد همیشه باید توسط کارگران مطالبه شود و توقف ناپذیر است.

اما در خصوص افزایش دستمزدها به نظر سندیکای کارگران فلزکارمکانیک ایران دستمزدها باید بر حسب دلار محاسبه و به ریال پرداخت گردد یعنی اگر کارگری در سال گذشته به فرض ٣٠ میلیون در اول سال ١٤٠٠ حقوق می گرفته است که به معنای ماهی ١٠٠٠ دلار می شده است براد افزایش دستمزد این کارگر امسال ١٠٠٠ دلار را باید ضربدر ٥٠ هزار تومان قیمت دلار در امروز کرد و مبلغ ٥٠ میلیون حقوق ماهانه این کارگر می گردد. همه کارگران حقوق سال گذشته خود را بر ٣٠ هزار تومان تقسیم کنند تا معلوم شود چقدر حقوق به دلار می گرفته تا امروز بر حسب دلار ٥٠ هزار تومان مطالبه حقوق کنند.

وقتی در کشور ما قیمت کالاها آزاد شده است و تابعی از دلار گردیده و باعث تورم می گردد، پس مزد کارگران هم باید به دلار محاسبه شود. در ضمن کارفرمایان قراردادهای خود را با شرکت نفت به دلار بسته و دلار تحویل می گیرند که از این راه در طول زمان و با بالا رفتن قیمت دلار به سودهای افسانه ای می رسند پس چرا ما از این بالا رفتن قیمت دلار حداقل قدرت خریدمان را حفظ نکنیم و شرمنده همسر و فرزندانمان نشویم؟

کارگر متحد کارگر

سندیکای کارگران فلزکارمکانیک ایران

٣٠ فروردین ١٤٠٢