پنج سال فعالیت پیگیر

ششمین سال انتشار تنها نشریه کارگری و سراسری پیام سندیکا را در حالی آغاز می کنیم که اخبار کارگری سندیکاهای کارگری در صدر مطالب نشریه است. بسیاری برای متحول شدن پیام سندیکا زحمت کشیده اند، از صالح تا میلاد .تا گام به گام نشریه به صدای حق طلبی کارگران بدل شد و چهره کارگری تری به خود گرفت.
در میهن کارگری مان نشریه های به اصطلاح کارگری زیادی به چشم می خورد از کارو کارگر گرفته تاهفته نامه آتشکار هفته نامه داخلی ذوب آهن اصفهان و نشریه کارآمد بولتن داخلی کارخانه ایران خودرو که در چهار صفحه روزنامه ای منتشر می شوند. اینکه اقبال کارگران به این نشریات چقدر هست و چه میزان از درآمدهای این واحدهای تولیدی خرج این نشریات می شود واقعا تاسف بار است.

این نشریات به جز اخبار تولید کارخانه و تمجید از مدیریت کارخانه هایشان مطلب ارزشمند و مربوط به مشکلات کارگران خود را پوشش نمی دهند. در بولتن کارآمد تا 4 سال پیش ستونی برای اظهار نظر کارگران وجود داشت که کارگران در این ستون مشکلات خود را تا حدودی مطرح می کردند که بعد از اعتصاب های متوالی کارگران در اعتراض به دستمزدهایشان ، این بخش حذف شد و بولتن کارآمد به نشریه ای در ستایش مدیران و عملکردشان تبدیل شده است.
اما آنچه در بخش فعالیت های مطبوعاتی سندیکایی به چشم می خورد انتشار 3 نشریه پیام سندیکا نشریه درونی سندیکاهای کارگری ایران به زبان فارسی و «یونیون مسنجر» ( پیام آور سندیکاهای کارگری ) به زبان انگلیسی در خارج از کشور و نشریه پیک سندیکا نشریه درونی سندیکای کارگران شرکت اتوبوسرانی واحد است که به انعکاس مشکلات کارگران می پردازند. این نشریه ها با پول و مدیریت فنی کارگران سندیکایی در میان کارگران پخش می شود و از اقبال بسیاری در میان خوانندگان خود برخوردار هستند. دوستداران سندیکاهای کارگری می توانند با مراجعه به سایت های سندیکاهای کارگران فلزکارمکانیک و سندیکای کارگران شرکت اتوبوسرانی واحد این نشریات را بخوانند و از دیدگاهها و مشکلات و مبارزه این سندیکاها با خبر شوند. در آستانه ششمین سال انتشار پیام سندیکا از همه کسانی که در گسترش اندیشه های سندیکاهای کارگری چه در داخل و چه در خارج از کشور به ما یاری رسانده اند سپاسگزاریم و دستان کارگریشان را می فشاریم.