یکشنبه های اعتراض!

به گزارش خبرنگار پیام سندیکا، امروز ٢١ خرداد بازنشستگان تهران، شیراز، اهواز، شوش و کرمانشاه، رشت به اعتراضات خود در یکشنبه های اعتراض ادامه دادند. بازنشستگان اعتقاد دارند افزایش ٢١ و ٢٧ درصدی مستمری‌ها غیرقانونی‌ست و بایستی مستمری‌ها براساس تورم و سبد معیشت افزایش یابد.این بازنشستگان خواستار بهبود شرایط معیشتی، ارائه خدمات درمانی رایگان و پرداخت بدهی دولت به سازمان تامین اجتماعی شدند و اعلام کردند با این حقوق دریافتی نمی‌شود زندگی کرد.

جمعی از بازنشستگان تهرانی در اعتراض به اجرایی نشدن تغییر اساسنامه کانون ها جهت پیگیری به وزارت کار رفته و در مقابل وزارت کار با آقای دهقان کیا رییس کانون بازنشستگان تهران روبرو شدند و از ایشان دلیل کم کاری و سستی و از جمله اینکه:« چرا هیات مدیره شماره تلفن های فعالین مستقل بازنشستگی را به پلیس امنیت داده و این چه برخورد کثیفی است که با بازنشستگان مطالبه گر می کنند.» ایشان اظهار بی اطلاعی کرد. اما بازنشستگان گفتند که:« آقای مجیدی همکار شما در این کار دخیل هستند در ضمن چرا از اجرای نشست های عمومی کانون خودداری می کنید؟ برای برنامه هفتم توسعه چه کرده اید؟ دارند آش را با جاش می برند و شما نشسته اید» ایشان طبق معمول کلی نامه در کیف داشتند که به بازنشستگان نشان دادند یعنی پیگیر کارها هستیم. در نهایت با اصرار بازنشستگان برای برگزاری جلسه عمومی ایشان 1 تیرماه را اعلام کردند و گفتند که با اعتراضات خیابانی مخالف هستند. یکی از بازنشستگان گفت:« اگر ما نبودیم سال گذشته ٣٨ درصد افزایش حقوق ها مالیده بود.» بازنشستگان خواستار شدند که در جلسه چهارشنبه آقای اسدی از کانون عالی هم حضور داشته باشند.

پس از این برخورد غیرمنتظره بیش از ١٠ نفر از بازنشستگان برای پیگیری نامه های خود درخواست دیدار با آقای نژاد موسوی ریاست تشکلهای کارگری کارفرمایی کشور را داشتند که از ورودشان توسط حراست جلوگیری شد و در نهایت ٤ نفر با یکی از معاونین ایشان دیدار کردند. در این دیدار بازنشستگان اشاره به ابلاغیه ایشان به همه کانون ها برای تغییر اساسنامه و برگزاری مجمع عمومی فوق العاده تا آخر آذر داشتند که چرا اجرا نشده است؟ که پاسخ شنیدند که ما ابلاغ کردیم اما کانون ها برگزار نکردند. در مورد اساسنامه ای که قرار بود سراسری تغییر کند و حداقل سواد در هیات مدیره ها دیپلم و بیش از ٢ دوره کسی عضو هیات مدیره نباشد و سایر تغییرات اعلام شد که مافیای کانون ها از این تغییرات استقبال نکرده اند. بازنشستگان گفتند:« خب معلوم است خلافکار خود به کلانتری نخواهد آمد»

در هنگام بیرون آمدن آقای بیات از کانون عالی بازنشستگان کشوری را دیدند که اعتراضات بالا گرفت و به بیات گفتند که در جلسه عمومی باید حضور داشته باشد و جوابگوی معضلات پیش آمده با آقای اسدی در مورد همسان سازی، بیمه درمانی، افزایش حقوق امسال باشند. که ایشان گفتند:« من کار دارم و آدم شما نیستم» یکی از بازنشستگان گفت:« تو نماینده ما هستی و کارت هم مربوط به ماست باید بیایی. از سر زدن به کارخانه هایت دست بردار و به کار بازنشسته ها برس»