اوضاع در پتروشیمی اسلام آباد غرب!

به گزارش خبرنگار پیام سندیکا، پیمانکاری شرکت استیم در پتروشیمی اسلام آباد غرب نه تنها پرداخت حقوق را عقب می اندازد بلکه مقررات کمپین ٢٠/١٠ را نیز اجرایی نکرده است. حقوق اسفند ماه به تازگی پرداخت شده و حقوق فروردین در خوشبینانه ترین حالت اواسط تیرماه پرداخت می گردد. مرخصی ٢٣/٧ است. وضعیت افزایش حقوق نفرات ۲۱ درصد و افزایش حقوق کارگران ساده ۲۷ درصد اعمال گردیده به نحوی که پیمانکاران کوچک جهت اجرای سیویل پرداختی شان به کارگر ساده مبلغ ۳۰۰ هزار تومان روزانه و استاد کار قالب بندی و آرماتوربند حداکثر ۴۰۰ تا ۴۵۰ تومان می باشد. سطح حقوق نفرات ستادی استیم ۱۰ الی ۱۲ میلیون، کارشناس ۱۳ تا ۱۸ میلیون، برای برخی کارشناسان که مثلا حقوق های بهتری لحاظ شده ۲۰ الی ۲۲ میلیون، افسر ایمنی ۹ میلیون الی ۱۴ میلیون و متاسفانه جانشین سرپرست ایمنی با ۱۷ سال سابقه ۱۶ میلیون می باشد.

از دیگر بدیهای پروژه، بلاتکلیفی و نداشتن سرپرست کارگاه به دلیل حقوق کم، از اسفندماه تاکنون است که عدم حضور و بازدید مدیران استیم از سایت به این آشفتگی دامن می زند.

در حال حاضر به دلیل امنیتی کردن فضای کارگاه و جلوگیری از هرگونه اعتصاب جهت احقاق حقوق و دستمزد، کارگران بسیاری از پروژه فرار کرده اند و بخشی را هم مدیریت تعدیل نیرو کرده و همین امر موجب سکوت نفرات شده که اعتراضی نداشته باشند و فقط و فقط صرف اینکه نیروی بومی اسلام آباد غرب غیر این کار، درآمدی ندارد، سکوت می کنند. طبق آمارهای وزارت کار، اسلام آبادغرب بالاترین نرخ بیکاری در سطح کشور را دارا میباشد و همین نرخ بیکاری باعث هجوم افراد بیکار با کمترین حقوق با سمت کارگر ساده را داراست.

اگر کارگری هم نامه رسمی استعفا به مدیریت بدهد هیچگونه موافقی نمیشود و در صورت ترک ‌کار تا مدتها تسویه حساب آنها اعمال و واریز نمیشود. برای مثال فردی که بهمن ماه نامه استعفا داده و موافقت نشده، هنوز موفق به دریافت عیدی سنوات خود نشده است.

بعد از گذشت ۳ سال از پروژه هنوز پیشرفتی نداشته و به صورت لاک پشتی و با کمترین نفرات پروژه اداره می شود. در حال حاضر سایت خلوت و به نحوی پروژه‌ مرده باید دانست.