یکشنبه های اعتراض!

به گزارش خبرنگار پیام سندیکا، امروز ١٨ تیرماه طبق روال همیشگی هفته های گذشته، بازنشستگان شهرهای اهواز، کرمانشاه، شوش، رشت به مقابل ادارات کل تامین اجتماعی شهرهایشان رفتند. در شهر شوش زنان همگام با مردان برای اعتراض به مستمری حقیرانه به میدان آمده و راهپیمایی کردند. در اهواز بیش از ١٠٠ تن از بازنشستگان با دادن شعارهای مطالبه گرایانه اعتراض خود را به گرانی و تورم و تصویب حداقل حقوق و سر پیچی وزیر از قول خود که اگر تورم ادامه یابد افزایش حقوق هم در راه خواهد بود اعلام کردند. در کرمانشاه بازنشستگان با گفتن:« این آخرین پیام است، لشگر بازنشسته آماده قیام است» خشم خود را از تدابیر ضد کارگری اعلام کردند.

در رشت بیش از ٢٠٠ بازنشسته بر علیه فقر و گرسنگی و ریا و دروغ و غارت اندوخته هایشان به خیابان آمدند که گرمای بیش از حد ٢ تن از بانوان بازنشسته را بدحال کرد اما کمک های به موقع، این بازنشستگان را سرحال آورد. با آنکه در همین روز بعضی از بازنشستگان گیلانی را به پلیس امنیت احضار کرده بودند اما تجمع به موقع آغاز و پایان یافت.

در تهران متاسفانه بازنشستگان فعال همچنان زیر تیغ فشارهای امنیتی قرار دارند و فضولی های اعضای هیات مدیره کانون بازنشستگان تهران پایان نمی یابد. در هفته قبل کارت کانون یکی از بازنشستگان فعال توسط هیات مدیره کانون توقیف شد. هیات مدیره همچنان برای از میدان بدر کردن فعالین مستقل از پاپوش دوزی برای آنان دریغ نمی کند و پلیس امنیت را سپر گند کاری های خود کرده است تا شاید بازنشستگان مستقل تهرانی عرصه را برای این بی عرضه ها خالی کنند.

0 views
0 views