تعاونی مصرف بی خاصیت ذوب آهن!

به گزارش خبرنگار پیام سندیکا، با روی کار آمدن مدیریت جدید تعاونی مصرف ذوب آهن در بازه زمانی ٣ ساله نه تنها کارایی قبل از روی کار آمدن این مدیریت را از دست داده بلکه از کیفیت کالاها کاسته شده است. متاسفانه تنها کیفیت نیست که قربانی سودورزی مدیریت گشته بلکه تنوع و خدمات ارایه شده نیز کاهش یافته و در حد نام تعاونی مصرف ذوب آهن به کارگران و کارکنانش نیست. موسسات و فروشگاههای طرف قرارداد این تعاونی نیز از دادن خدمات خوب به کارکنان ذوب آهنی عضو خودداری می کنند و کالاهای با کیفیت را به قیمت نقد و یا خارج از قرارداد به اعضای تعاونی مصرف ذوب آهن اعلام می کنند.

از زمانی که نگاه سودورزانه مدیریت فعلی تعاونی مصرف ذوب آهن اجرایی شده کارگران و کارکنان رغبتی برای خرید از تعاونی ندارند. زد و بند با فروشگاههای طرف قرارداد با تعاونی توسط مدیریت، نتیجه آن شده است که فقط پول از جیب کارگران درمانده توسط این فروشگاهها در آورده می شود یعنی مدیریت به «شیتل» خود می رسد و فروشگاه هم هر بلایی خواست سر عضو تعاونی مصرف ذوب آهن در می آورد. مهم زد و بندی است که مدیریت کرده و تا سر سال خود را سودآور جلوه دهد.

این همان شگرد سرمایه داری نئولیبرالیستی است که می خواهد تعاونی ها کاریکاتوری از یک تعاونی مصرف اصیل باشند تا هرچه زودتر بخش تعاون نیز همچون صنعت از بین برود.