یکشنبه های اعتراض در سالروز تاسیس تامین اجتماعی!

به گزارش خبرنگار پیام سندیکا، یکشنبه های اعتراض در حالی برگزار شد که مقارن با 25 تیر، سالروز تاسیس تامین اجتماعی که برای زحمتکشان ایران روزی با اهمیت فراوان است. بازنشستگان مستقل در شهرهای تهران، اهواز، شوش، قزوین، کرمانشاه، اصفهان، رشت به خیابان آمدند. در اهواز و در گرمای بیش از 50 درجه فریاد می زدند:« یخچال بازنشسته، خالی تر از همیشه» و اعتراض به عدم رسیدگی و بی اعتنایی مسوولین به خواسته های بازنشستگان که با راهپیمایی همراه بود. در شوش بازنشستگان ابتدا در داخل حیاط اداره کل و سپس در خیابان نسبت به وضعیت فقیرانه و تبعیض و نابرابری فریاد بر آوردند:« ما به جز حق نمی خوایم، صدقه ز دولت نمی خوایم» در قزوین برای آنکه بازنشستگان به خیابان نیایند در روز 22 تیرماه بازنشستگان را در سالن اداره کل جمع کرده و با حضور مشهود لباس شخصی ها در مورد ورزش سالمندی و تغذیه سالمندی صحبت کردند که با اعتراض بازنشستگان روبرو شدند که می گفتند:« سفره خالی چگونه تغذیه سالمندی داشته باشد؟ ما را مسخره کرده اید؟» در اصفهان و در تهران بازنشستگان صندوق فولاد در مقابل دفتر صندوق بازنشستگی خود تجمع اعتراضی برگزار کردند. در تهران نمایندگان بازنشستگان فولاد با مسوولین صندوق دیدار کرده و مسوولین قول دادند این جلسات ادامه دار باشد و معوقات سال 1400 و همسان سازی را اجرایی کنند.

در گیلان بازنشستگان پس از تجمع و حلقه زدن و اعتراض به انتخاب بازنشستگان نمونه!!! در متنی که خوانده شد گفتند:« انتظار می رفت که متولیان استان با دعوت از بازنشستگان تجمع کننده دغدغه و صدای آنان را در این روز می شنیدند» سپس همگی به داخل سالن اداره کل تامین اجتماعی رفته که با ممانعت حراست مواجه شدند. آنان می گفتند:« اینجا خانه ماست و شما حق جلوگیری از رفتن ما پیش مدیرکل را ندارید. امروز روز تامین اجتماعی است و این برخورد شما توهین به شعور صنفی ماست» پس از تلاش های پیگیرانه تجمع کنندگان به نمازخانه رفته و آقای رسولی معاون مدیرکل به خواسته های بازنشستگان گوش فرا داد. «عیدی همانند شاغلین، عدم شقه کردن همسان سازی به حداقل بگیر- حداکثر بگیر و میانه بگیر، بیمه تکمیلی استانی بشود چرا که در این قرارداد ظالمانه نه چشم پزشکی و نه داندانپزشکی دیده نشده است. تجمعات یکشنبه های اعتراض به این دلایل صورت می گیرد» مقرر شد 3 نامه جداگانه به معاون درمان، مدیرکل سازمان تامین اجتماعی و در مورد وام هم به ریاست بانک رفاه نوشته شود.

مسوول حراست در پایان گفت که مشکلتان حل شده تا حصول به نتیجه تجمع نکنید که با سروصدا و اعتراض بازنشستگان مواجه شد.

در تهران با دعوتنامه های خانه کارگر ابتدا کارگران دستچین شده در ساعت 8 در خانه کارگر جمع شده و به سخنان محجوب گوش دادند و با دادن شعار، مخالفت خود را با لایحه هفتم توسعه اعلام کردند. سپس با اتوبوس های تهیه شده به مقابل مجلس رفته با نمایندگان کمیسیون کارگری دیدار کرده و آنان به جمع تجمع کنندگان آمده و با دادن شعارهای بی پشتوانه و حرف های آتشین حسن صادقی به خانه بازگشتند. بازنشستگان مستقل بارها شعار:« شاغل، بازنشسته اتحاد اتحاد – لشگری کشور تامین اجتماعی، اتحاد اتحاد» را سردادند.

نکته جالب این بود که نه تنها محجوب و سهیلا جلودارزاده، حیدری و دیگر سران خانه کارگر به مقابل مجلس نیامدند بلکه سران کانون عالی بیات، اسدی نیز پیدایشان نبود. حتا بی عرضه های هیات مدیره کانون بازنشستگان تهران هم حضور نداشتند تا آشکار شود این تجمع چقدر برایشان مهم نبوده است. برای آنکه خوانندگان به دلایل این تجمع تبلیغاتی، که یک سرش به انتخابات اسفند وصل است بیشتر پی ببرند باید بگوییم که اگر خانه کارگر واقعن می خواست نمایندگان را در مجلس تحت فشار قرار بدهد کافی بود از همه خانه کارگری های ایران بخواهد در این روز در شهرهای خود تجمع کنند، اما این کار را نکردند تا برای حقیقت جویان معلوم شود این بازیگران چقدر دغدغه زحمتکشان را دارند.