یکشنبه های اعتراض!

به گزارش خبرنگاران پیام سندیکا، امروز ٢٩ مرداد تجمعات اعتراضی بازنشستگان طبق همه هفته در شهرهای تهران، اهواز، شوش، کرمانشاه، شوشتر، اصفهان، بابل، قزوین و رشت برگزار شد.

در شوش که با راهپیمایی و سخنرانی فریدون نیکوفرد انجام شد بازنشستگان شعار می دادند:«تورم اسفبار، حاکم شده تو بازار-دولت ورشکسته، دشمن بازنشسته» نیکوفرد هم مشکل اساسی بازنشستگان و مردم را سیاست های غلط دولت و بیراهه رفتن مجلس به جای پرداختن به اقتصاد به دنبال طرح حجاب خواند.

در اصفهان ٤٠٠ بازنشسته فولاد شعار:«کشور پر درآمد، چه بر سر تو آمد» را می دادند.

در کرمانشاه بازنشستگان شعار:«دولت ورشکسته، دشمن بازنشسته» را سر می دادند و اعلام کردند در تجمع فردای بازنشستگان مخابرات برای همبستگی حضور خواهند داشت.

در شوشتر بازنشستگان شعار می دادند:« دولت خیانت می کند ، مجلس حمایت می کند-تا کی سرافکندگی، یا مرگ یا زندگی»

در اهواز بازنشستگان ضمن راهپیمایی شعار:«عزا عزا است امروز، روز عزاست امروز، حقوق بازنشسته زیر عباست امروز- زیر بار ستم نمی کنیم زندگی، جان فدا می کنیم در ره آزادگی، مرگ بر این بندگی» را می دادند.

در بابل بازنشستگان با نوشتن خواسته های خود بر روی کاغذ تجمع سکوت برگزار کردند. نیروی انتظامی دخالت کرده و به آنان گفت که هرچه زودتر محل را ترک کنند که تجمع کنندگان لحظاتی بعد محل را ترک کردند. جالب اینجا بود که مردم برای این معترضین آب و آبمیوه آورده و چند نفری در کنارشان ایستادند.

در قزوین بازنشستگان از تجمعات استقبال نمی کنند و تعداد کمی به مقابل اداره کل تامین اجتماعی می آیند.

در رشت با وجود همه فشارهای پلیس سیاسی و احضار ها و تهدیدها و پرونده سازی علیه بازنشستگان باز هم نزدیک به ١٠٠ نفر به تجمع آمده بودند هرچند که لباس شخصی ها از ورود افراد به داخل تجمع ممانعت به عمل می آوردند و راه عبور پیرمردها و پیرزن ها را می بستند و از هرگونه گرفتن عکس و فیلم به شدت برخورد می کردند اما بازنشستگان گیلانی تجمع خود را با قدرت اجرا کردند.

در تهران بازنشستگان به محل کانون بازنشستگان رفته و با بازنشستگان در مورد لایحه هفتم توسعه و بلایی که قرار است سر تامین اجتماعی با واریز شدن حق بیمه ها به اداره مالیات بیاید صحبت کرده و از بی عرضگی هیات مدیره کانون انتقاد می کردند. تعدادی از اعضای هیات مدیره برای فضولی کردن و راپرت دادن به حرف های بازنشستگان متحد گوش کرده و پس از چندی دمشان را روی کول شان گذاشته رفتند.

آنچه در حال اتفاق است و هر روز پُررنگ تر می شود شعارهای هدفمند علیه دولت در تظاهرات ها بیشتر می شود.

توصیه ما به همه بازنشستگان این است که از عوامل تفرقه انداز در میان صفوف خود فاصله گرفته اتحادشان را حفظ کنند.