شرکت های متخلف را بشناسیم!

به گزارش خبرنگار پیام سندیکا،شرکت عایق بنا قائم، تولید کننده گنارول شیشه واقع در شهر صنعتی اشتهارد به مالکیت عادل قنبرپور ابتدایی ترین وسایل ایمنی و کارگری را برای کارگرانش مهیا نمی کند. در این کارخانه که 100 نفر کارگر کار می کنند فقط 12 ایرانی اشتغال به کار داشته که اکثرن از اقوام صاحب کارخانه می باشند و مابقی، کارگران بدبخت افغانی هستند. به همه از سرپرست تا کارگران متخصص حداقل حقوق داده می شود. در این کارخانه به ایرانی و افغانی هایی که در کارخانه شب می مانند شام و صبحانه داده نمی شود و فقط نهار بی کیفیتی به خورد کارگران می دهند. نظافت در این کارخانه صفر است. دستشویی و حمام کثیف است. برای این 100 نفر فقط 2 حمام و 2 دستشویی وجود دارد از آبگرم و مایع دستشویی خبری نیست. لباس و کفش کار به زور اعتصاب کارگران ایرانی گرفته شده است. با آنکه سالن های کارخانه از گرد و غبار پشم شیشه آکنده است متاسفانه به دلیل سودجویی فن ها کار نمی کنند و هوا غبارآلود است. نه تنها از شیر خبری نیست بلکه دستکش و ماسک هم 3 هفته یکبار آن هم به زور کارگران ایرانی داده می شود. در این کارخانه کارگران همیشه یک ماه حقوق عقب افتاده دارند.

این کارخانه داران بی انصاف برای آنکه بتوانند سود بیشتری ببرند و از اعتراضات کارگری هم در امان باشند با استخدام کارگر افغانی و کار کشیدن از آنها در شرایط بد و نامطلوب غیرانسانی ترین روشها را بکار می گیرند.

توصیه ما،

همه همکاران در هر کجا که هستند اگر همکار افغانی دارند باید با آنها وارد گفتگو شده و حقوقشان را یادآوری کنند تا شرایط کار بهتر شود. جز این راهی نیست.

کارگر برادر کارگر