چرا مستمری ها ٢ روز دیر شد؟

وقتی سازمان تامین اجتماعی پول نداشته باشد بی تردید از پرداخت مستمری ها عاجز خواهد بود. دلیل اینکه ٢ روز مستمری ها را دیر ریختند:

١- با این کار می خواهند بهداشت روانی بازنشستگان را بهم بریزند تا مطالبه گر نباشد. آنان می دانند بازنشسته قسط، کرایه خانه، مشکلات دارویی… دارد و اگر ٢ روز اینها دیر بشود اعصاب بازنشسته خراب خواهد شد و به مسایل دیگر فکر نمی کند از جمله مطالبه گری.

٢- سود ماهانه بانک رفاه که می بایست به سازمان تامین اجتماعی ریخته شود تا بخشی از مستمری ها را با آن بدهند به خاطر مسدود کردن دولت این واریزی انجام نگرفت و پرداخت بخشی از بازنشسته ها با وقفه صورت گرفت.

٣- با تاخیر در پرداخت مستمری ها می خواهند بازنشسته به این تاخیرها عادت کند تا بتوانند در دراز مدت ذهن بازنشسته آماده کاهش مستمری شود تا بتوانند در ٥ سال آینده مستمری ها را تا جایی که می توانند کاهش داده و سپس قطع کنند

همه این موارد با تدابیری که دولت در لایحه هفتم توسعه قرار است اجرایی شود، دیده شده است از جمله:

١- حق بیمه کارگران قرار است به جای صندوق سازمان تامین اجتماعی به اداره مالیات ریخته شود

٢- سود کارکرد بانک رفاه که متعلق به کارگران است به جای صندوق تامین اجتماعی به اداره مالیات ریخته شود

٣- از همین ماه ماهانه ٢ هزار میلیارد تومان از سازمان تامین اجتماعی مالیات گرفته شود

با این شیوه پولی به صندوق واریز نشده و پولی باقی نمی ماند تا به من و توی بازنشسته بدهند.

اگر بازنشستگان به جای غُر زدن وقتی مستمریشان عقب می افتد همان روز به شعبه بیمه محل زندگی مراجعه کرده و اعتراض خود را اعلام کنند مسوولین می فهمند که نباید با اعصاب بازنشسته بازی کنند.

اما اگر اعتراض نکنی تاخیر دو روزه می شود 5 روزه بعد می شود ١٠ روزه بعد می شود یکماه و بعد هم می گویند پولی نیست که به شما بدهیم. خلاص.

تصمیم با ما بازنشسته هاست که چه بکنیم. برای حقوق مان بجنگیم یا اینکه بنشینیم تا این چندرغاز را هم از ما بگیرند.

تصمیم تان را بگیرید

تحریریه نشریه امید متعلق به بازنشستگان مستقل متحد

٤ شهریور ١٤٠٢