وزارت اقتصاد همه کاره کشور!

با بستن مالیات به کانون های بازنشستگی که در سال گذشته رونمایی شد و هیات مدیره های بی عرضه کانون های بازنشستگی و کانون عالی به این مالیات تن دادند وزارت اقتصاد تحریک شد تا می تواند تامین اجتماعی را بچلاند. گرفتن مالیات از بانک رفاه کارگران و مسدود کردن سود واریزی این بانک به صندوق تامین اجتماعی و گرفتن ماهیانه ١٣٠ میلیارد تومان مالیات از سازمان تامین اجتماعی از دیگر عملیات حریصانه این وزارتخانه است. وزارت اقتصاد همگام با مافیای لانه کرده در دولت برای زمین زدن سازمان تامین اجتماعی به تلاش افتاده است تا کارگران در سر پیری تکیه گاهی نداشته باشند. نوکران سیاست های نئولیبرالیستی صف کشیده اند.

اما این ماجرا ادامه دار شد. وزارت اقتصاد که متوجه این کاسبی شیادانه ولی پرسود شد مجلس را وادار کرد با چشم بستن بر روی ماشین های شاسی بلند نمایندگان، آنها مصوبه صدور مجوز وکالت از کانون وکلا را به زیر مجموعه وزارت اقتصاد و دارایی بدهد.

وزارت اقتصاد که از فروش و دست اندازی به منابع دولت و سازمان تامین اجتماعی برای بی پولی دولت، پول تراشی می کند بی تردید به این بسنده نکرده در موارد دیگر از جمله مردن، ازدواج، بچه دار شدن، راه رفتن، نفس کشیدن، آب خوردن و توالت رفتن هم مالیات خواهد گرفت.

دست کردن در جیب ملت که از سال گذشته با رها سازی قیمت ها آغاز شد و به مذاق آقایان مافیا خوش آمد و این پول ها به حساب اختلاسگران بازار ارز و سکه، ملک، ماشین روانه شد، نتیجه ای جز غارت اموال عمومی نیست که قشر دزدان را خوشحال می کند.

حاکمیت نئولیبرال همه چیز را پول می بیند و پول می خواهد.