تاخیر در بازنشستگی کارگران ایران خودرو!

به گزارش خبرنگار پیام سندیکا، کارگران بازنشسته ای که باید در سال گذشته بازنشسته می شدند همچنان به سرکار می روند چون هنوز ٤ درصد سخت و زیان آورشان هنوز به سازمان تامین اجتماعی پرداخت نشده است. به گفته مدیریت این کارگران بازنشستگی شان از اول مهر به سازمان تامین اجتماعی اعلام خواهد شد.

طی ماههای تیر و و مرداد ٤٥٠ نفر دیگر به خیل بازنشستگان ایران خودرویی اضافه شدند. طبق آمار منتشره از سوی مدیریت منابع انسانی امسال ٢ هزار کارگر در ایران خودرو بازنشسته خواهند شد. مدیریت منابع انسانی این تاخیر در بازنشستگی را افزودن ٤٠٠ هزار تومانی کارایی به دستمزد این افراد که در مهرماه انجام خواهد شد ربط داده است در حالی که طبق اسناد ایران خودرو ٤ درصد سخت و زیان آور بازنشستگان را طی ٢٠ سال به سازمان تامین اجتماعی پرداخت نکرده است و این مبلغ درشت مدیریت مالی را در محدودیت گذاشته است.

احتمالن مدیریت مالی با هماهنگی مدیر عامل و سازمان تامین اجتماعی در پی واگذاری یکی از زمین ها و یا شرکت های ورشکسته خود به تامین اجتماعی است. این مافیا بازی فقط تامین اجتماعی را از منابع مالی خود در موعد مقرر هر ماهه محروم کرده و باعث ضرر و زیان انباشته در سازمان گردیده و در نتیجه بحران مالی قرار داده است که نمونه آن تاخیر در پرداخت مستمری بازنشستگان گردیده است.