یکشنبه های اعتراض‎

به گزارش خبرنگاران پیام سندیکا، در یکشنبه های اعتراضی بازشستگان، امروز یکشنبه ١٩ شهریور، بازنشستگان شهرهای رشت، تهران، دزفول، کرمانشاه، شوشتر شرکت داشتند.

در رشت با جو پلیسی راه انداخته شده و فشار به بازنشستگان فعال با پرونده سازی و احضارهای مکرر به پایگاه های پلیس سیاسی، بازنشستگان مصمم با شعار «فقط کف خیابون به دست میاد حقمون» تجمع کرده بودند. نه لباس شخصی ها و نه حضور پلیس هیچکدام نتوانسته است عزم بازنشستگان را برای احقاق حق خود خدشه دار کند.

در کرمانشاه لبه تیز شعارها بازهم به سوی دولت بود. ٢٠٠ بازنشسته که در محل اداره کل سازمان تامین اجتماعی گرد آمده بودند سخنرانی ها در خصوص تبعیض در مستمری ها و ناکارآمدی کانون ها در سراسر کشور داد سخن دادند و مشکلات درمانی و عقیم ماندن شرکت هایی که طرف بیمه قرار گرفته اند صحبت کرده و از مدیران تامین اجتماعی خواستار حذف بیمه تکمیلی و پوشش کامل از سوی سازمان شدند و از وزیر به دلیل قول های دروغ و جلوگیری از افزایش مستمری ها خواستار استعفا گردیدند« وزیر بی لیاقت نمی خوایم نمی خوایم – حقوق نصفه نیمه سکوت کنی همینه – ما میگیم حقوق کمه قیمت نون زیاد میشه – مشکل ما این زمان معیشت است و درمان» در انتها تجمع کنندگان با صندوق های کشوری و لشگری و همچنین مخابرات و بهداشت و درمان عهد و پیمان بستند تا حق خود نگیرند از پای ننشینند و با شعار دوباره بر می گردیم تجمع خود را پایان دادند.

در دزفول ٥٠ بازنشسته شعار« مدعی عدالت خجالت خجالت – حسین حسین شعارتون، دزدی و غارت کارتون» تجمع کرده بودند.

در شوشتر بازنشستگان شعار« ننگ ما ننگ ما صدا و سیمای ما – یخچال بازنشسته خالی تر از گذشته» را دادند.

در تهران جمعی از بازنشستگان متحد مستقل با حضور در مقابل کانون بازنشستگان و گفتگو با دیگر بازنشستگان بر سر موضوع افزایش مستمری های ناچیز و اینکه قرار بود در ابتدای سال تورم کنترل شود، که عملن نشد، خواستار افزایش حقوق برای نیمه دوم سال در مقابل تورم لجام گسیخته شدند، که نگذاشته معیشتی برای بازنشستگان بماند و بطور کامل حقوق و آسایش و آرامش آنها را از بین برده و دیگر سفره ای برای بازنشستگان نمانده، نارضایتی خود را نسبت به بی عملی مسئولین کانون و بخصوص هیات مدیره بی عرضه، نشان دادند.

موضوع مشکوکی که امروز توجه بسیاری از بازنشستگان را به خودشان جلب کرده بود، حرکات مشکوک فردی در مقابل کانون که گاهی در جایگاه کارکنان کانون می‌نشست و گاهی به بعضی اتاق ها وارد میشد، بود که با حرکات شک برانگیزش، گاهی با عکس و فیلم گرفتن توجه بسیاری از بازنشستگان را به خودش جلب میکرد که این موضوع از طرف بازنشستگان در حال بررسی است.

0 views
0 views