تاخیر در پرداخت دستمزدها و موج اعتصاب ها!

به گزارش خبرنگاران پیام سندیکا، تاخیر در پرداخت دستمزدها باعث موج اعتصاب ها خواهد شد و بار دیگر کارگران پروژه ای به میدان خواهند آمد.

١- با توجه به اخطار چندباره کارگران شرکت جهانپارس در سایت 1 پتروشیمی بوشهر در مورد عقب افتادن دستمزد کارگران، از امروز دست به اعتصاب زده و با قول کارفرما مبنی بر پرداخت در چند روز آینده، به این وعده ها اعتماد نکرده به سرکار بازنگشته و در محوطه پالایشگاه دست به اعتصاب زدند.

٢- در شرکت نفت گچساران کارگران با نوشتن طوماری به وضعیت نامناسب بهداشت آشپزخانه و اتاق های کارگری «دشت گز» اعتراض خود را اعلام کرده بودند که امروز با نگرفتن غذا و ورود به آشپزخانه، رستوران را تعطیل کردند. غذاهای داده شده به کارگران بوی گند می دهد. آشپزخانه مملو از مگس و محل پخت غذا به شدت کثیف است. کارگران تا پنجشنبه به کارفرما مهلت داده اند که وضعیت را درست کند در غیر این صورت دست به اعتصاب خواهند زد.

٣- عقب افتادن ٤ ماهه حقوق کارگران پالایشگاه آدیش صنعت جنوبی واقع در کنگان، کارگران از امروز دست به اعتصاب زده و به جز پرداخت دستمزد هیچ قولی را نپذیرفته و در بیرون پالایشگاه در انتظار حقوق واریزی هستند.

٤- ٢٠٠ کارگر شرکت ساختمانی «انهار علا مرودشت کوه هوا» که در ایستگاه گاز کار می کنند ٣ ماه حقوق عقب افتاده دارند. سرپرست کارگاه آقای مهندس میرزایی هر کارگری را که اعتراض کند سریع اخراج می کند. در این شرکت فقط کارگران پایپینگ کار به دلیل همبستگی و اتحاد طبق کمپین ٢٠١٠ حقوق گرفته و مسایل شان رعایت می شود. کارگران آماده اعتصاب می شوند.