یکشنبه های اعتراض!

به گزارش خبرنگار پیام سندیکا، امروز 30 مهرماه تجمع بازنشستگان تامین اجتماعی در شهرهای اهواز، اراک، تهران، شوش و کرخه، دزفول، مشهد و کرمانشاه برگزار شد.

در اهواز بیش از 160 بازنشسته طبق روال همیشگی شان پس از سخنرانی بازنشستگان به راهپیمایی پرداخته و در مورد موضوع خیانت های انجام شده در لایحه هفتم توسعه شعار:« میر هاشم حیا کن/ سازمان رو رها کن» دادند.

در اراک بیش از 80 تن از بازنشستگان گرد هم آمده و در اعتراض به سختی گذران زندگی و پایمال شدن حقوق خود و تکیه زدن افراد بیسواد و رانتخوار در کانون عالی و بر علیه لایحه هفتم توسعه شعار داده و از نمایندگان شهرشان خواستد به این لایحه رای منفی بدهند. آنان شعار:«ما دیگه رای نمی دیم/ از بس دروغ شنیدیم» را دادند.

در شوش بیش از 100 بازنشسته در مقابل فرمانداری تجمع کرده و به سخنان حاج شبیب الکثیر عضو هیات مدیره کانون، چشمه خاور، یوسف زاده گوش دادند. حاج شبیب تاکید بر قانون گرایی، چشمه خاور در مورد نادیده شدن منافع کارگران در لایحه هفتم توسعه و اینکه قرار بوده:« این لایحه تا 5 سال در موردش بحث شود و در 1415 اجرایی شود نه اکنون» صحبت کرد. بازنشستگان شعار:« نه به جز حق نمی خوایم/ صدقه دولت نمی خوایم» را فریاد زدند.

در دزفول بازنشستگان در مورد لایحه هفتم توسعه و مضرات اجرایش صحبت کردند و شعار:« تا حق خود نگیریم/ هر هفته این بساطه» را سر دادند.

در مشهد هم جمعی از بازنشستگان با در دست گرفتن خواسته های معیشتی و درمانی و علیه لایحه هفتم توسعه که نابودی تامین اجتماعی را در دستور کار دارد، تجمع کرده بودند.

در کرمانشاه هم 150 نفر بازنشسته با انتقاد از عملکرد غیرقانونی هیات مدیره سابق کانون شهرشان و عدم تمکین به رای داده شده به نمایندگان مستقل شان و حذف لایحه هفتم از دستور کار مجلس صحبت و شعار دادند.

بازنشستگان فولاد تهران، اهواز، اصفهان، البرز غربی نیز در اعتراض به لایحه هفتم توسعه و مشکلاتی را که مدیران نالایق برای صندوق بازنشستگی فولاد به وجود آورده اند، شعار دادند.

جمعی از بازنشستگان معترض تهرانی در راستای پیگیری مشکلات و مطالبات خود برای افزایش حقوق، طبق تورم و بر اساس مواد ۹۶ و ۱۱۱ قانون تامین اجتماعی برای شش ماهه دوم سال در کانون بازنشستگان تهران حضور یافتند. متاسفانه در راستای این موضوع اعضای هیات مدیره کانون، اصلن برنامه ای نداشته و خود را موظف به پیگیری مطالبات بازنشستگان نمی دانند. دهقان کیا، عیوضی، مجیدی اظهار می کنند:« دیگر کاری ازمان بر نمی آید که برای شما بکنیم. ما اعتقاد به این کارهایی که شما می کنید و یا تجمع می کنید آنهم در روز یکشنبه ها که سیاسی است، نداریم اگر واقعن کار سیاسی نمی کنید چرا دوشنبه ها تجمع نمی کنید؟»

امروز هم شخصی که خود را راننده کانون عنوان می کرد و از طرف بی عرضه های کانون اجیر شده بود اقدام به گرفتن چندین عکس از بازنشستگان مستقل کرد تا آقای آدم فروش کانون در پرونده اش برای آدم فروشی بایگانی کند.