زحمتکشان جهان حامی غزه!

به گزارش خبرنگار پیام سندیکا، اتحادیه های کارگری فلسطینی با صدور یک فراخوان از همه کارگران جهان خواستند تا از ساخت سلاح و ارسال آن به مقصد اسراییل خودداری کنند. به همین منظور طبقه کارگر جهانی برای حمایت از انسانیت در غزه آماده شدند.

٥٠٠ کارگر بندر جنوای ایتالیا با شعار:«جنگ از اینجا شروع می شود» روز جمعه ١٩ آبان مانع از ارسال اسلحه از بندر جنوا به اسراییل شدند. اتحادیه کارگران بارانداز ایتالیا در اطلاعیه ای اعلام کردند:«اجازه بارگیری سلاح به مقصد اسراییل را نخواهند داد.»

کارگران بندر سیدنی استرالیا از پهلو گرفتن یک کشتی نظامی اسراییلی جلوگیری کردند.

در بلژیک کارکنان فرودگاه از بارگیری تسلیحات به مقصد اسراییل با شعار:« بارگیری و تخلیه تسلیحات به کشتار انسانهای بی گناه کمک می کند» خودداری کردند.

٢٠٠ کارگر کارخانه اسلحه سازی ١٣ harris کانادا مانع صدور سلاح به اسراییل شده و دست از کار کشیدند.

کارگران بندر بارسلون اسپانیا اعلام کردند از بارگیری و تخلیه کشتی هایی که مواد جنگی برای اسراییل حمل کنند خودداری خواهند کرد.

در سیاتل آمریکا فعالان ضد جنگ بندر تاکوما را مسدود کرده تا کشتی آمریکایی در لنگرگاه نتواند تسلیحات بارگیری شده را به سمت اسراییل ببرد. چند روز قبل هم کارگران بندر اوکلند آمریکا در خلیج سانفرانسیسکو این کشتی را متوقف کرده بودند.

جنایتکاران باید بدانند دیگر جهان برای آنان امن نیست. نمی توان آب، برق، سوخت را به روی مردم بست، بیمارستان ها را بمباران کرد، مدارس را موشک زد، خبرنگاران و امدادگران را با گلوله کشت، به ساختمان های سازمان ملل حمله کرد و مصون ماند. همگی این موارد مصداق جنایت علیه بشریت است.

سندیکای کارگران فلزکارمکانیک ایران باز هم همبستگی خود را با مردم فلسطین اعلام کرده خواهان آتش بس فوری و تشکیل دادگاه علیه جنایتکاران جنگی است.