جلسه با معاون وزیر نفت چه شد؟

به گزارش خبرنگار پیام سندیکا، جلسه ٦ ساعته با معاون وزیر و مدیر کل منابع انسانی نفت آقای دکتر علی مددی بدون نتیجه و دستاورد عملی پایان یافته و ایشان عنوان داشته اند به دلایل حقوقی و قانونی و فشار مجلس، سازمان اداری استخدامی و شورای حقوق و دستمزد امکان اجرایی شدن بخش عمده مطالبات حداقل تا پایان سال ۱۴۰۲ وجود ندارد. نامه رسیده به سندیکا که از سوی یکی از مطالبه گران نوشته شده است را می خوانیم:

البته تمام تمرکز و انرژی‌ایشان فشار روی چند مطالبه‌گر متمرکز است و قاعدتا امورات جاری و مشکلات کارکنان روی هوا مانده است. جناب معاون در حالی به مشکلات قانونی اشاره می‌کند که گویا مطالبات دیگری که قانونی هم هست تبدیل به حق جاری شده و فقط مانده آنهایی که قانونی نیست! نمونه‌ی آن سقف غیرشرعی و غیرقانونی حقوق یا حق‌سنوات بازنشستگی که به استناد قانون نفت کارکنان از شمول تبعیت قانون خدمات کشوری مستثنی هستند. یا مواردی که به مسئولین نفت اختیار می‌دهد جهت ارتقای معیشت کارکنان با تغییر مقادیر، به افزایش هر چند جزیی حقوق آنان کمک شود مثل افزایش درصد اپریزال و گرید؛ اینها که قانونی است! پس چرا عملی نمی‌شود؟ وقتی شما جلسه تشکیل می‌دهید و از معاونین و واحد حراست و زیرمجموعه می‌خواهید بگیر و ببند راه بیندازند و ببینند کی چی گفته و شما رو نقد کرده، باید هم از سایر وظایف که البته با تجربیات شما سنخیتی هم نداره غافل باشید. با گفتن اینکه تا آخر سال هیچکدام از مطالبات به نتیجه نمی‌رسد فکر کردید آب پاکی را ریختید روی دست پرسنل؟ همه چیز را به گردن خدا و مجلس و اداری‌استخدامی و برنامه‌ بودجه و… انداختید؟ و تمام.

هرچند که همکاران حاضر در جلسه بخوبی مثال بن-کارت را زدند و شما پاسخی ندادید. فقط یک مورد مطالبه، فقط و فقط یک مورد را اعلام کنید که بطور کامل و جامع به سرانجام رسیده:

تعدیل مدرک، جدول بدواستخدام که قول داده بودید؟ سقف‌ حقوق علیرغم وجود قانون، حق‌سنوات بازنشستگی؟ فوق‌العاده‌ی ویژه، بن-کارت و که با بوق و کرنا در کانال‌تان برپا کردید و تفاوت غیرقابل فهم بین عملیاتیِ بی‌نوا با ستادی و ایجاد تفرقه؟

افزایش شندرغازی بن-کارت می‌شود عملکرد؟ مگر معاونین قبلی کاهش می‌دادند؟ شما که در کانال‌تان فرمودید ۱۲میلیون!! پس چرا بن-کارت هر ۴،۵همکار سرجمع به این مبلغ نمی‌رسد؟ شاید هم ایجاد تبعیض شاخدار بن-کارت عملیاتی و ستادی را می‌گویید عملکرد؟

افزایش نامتناسب وام مسکن شد ۱۰میلیارد! وقتی در طول سال از هزاران درخواست، ۲۰۰فقره هم پرداخت نمی‌کنید یا شرایط را به قدری سخت می‌کنید که مشمولین تقلیل یابند به چه دردی می‌خورد؟

طبق عملکردهای کاغذی شما، در حال حاضر کارکنان رسمی نفت هرچه حقشان است را دریافت می‌کنند و در مملکت اسلامی محدودیت غیرشرعی‌ای به اسم سقف‌حقوق ندارند!

از کدام تلاش و پیگیری حرف می‌زنید که قابل لمس نیست؟ لابد تلاش برای سنگ‌اندازی جلوی پای مطالبه‌گران را گفته‌اید!!

فکر می‌کنید باخبر نشدیم جهت ایجاد آرامش در مدت باقیمانده تا انتخابات و به اجبار راهی مناطق شده‌اید و با قول‌های بی‌اعتبار قصد آرام کردن پرسنل را دارید؟ یعنی همان دلیلی که به بهانه‌اش جلسه برگزار کردید و نامه‌نگاری‌ها فرمودید که اینها را پیدا کنید و به کمیته‌ی تخلفات اداری معرفی کنید! بکوشید قلع و قمع شوند و از زندگی ساقط؟ تا درس عبرتی باشند برای آیندگان؟
حنای شما دیگر رنگی ندارد هرچند از ابتدا هم معلوم بود وعده ما و شما فقط تجمع و اعتصاب.