اتحاد رمز پیروزی است!

به گزارش خبرنگاران پیام سندیکا، تجمع اعتراضی متحدانه بازنشستگان کشوری و تامین اجتماعی امروز ٣٠ آبان در شهرهای اردبیل، یزد، تهران، اهواز، کرمانشاه، ممسنی فارس، سنندج، ایلام و تهران برگزار شد.

این میسر نبود مگر در پرتو تلاش های مجدانه دوستان تامین اجتماعی و کشوری که ابتدا در یک شهر و سپس در شهرهای دیگر در هفته های گذشته صورت گرفت و امروز به صورت هماهنگ در کشور اتفاق افتاد. باید به این بسنده نکرد و این اتحاد را گسترش داد تا از تهاجم سرمایه داری رانتخوار و دلال به دستاوردهای زحمتکشان جلوگیری کنیم.

کرمانشاه محور اصلی اتحاد بازنشستگان

امروز 30 آبان تعداد کثیری از بازنشستگان تامین اجتماعی با همراهی بازنشستگان کشوری و مخابرات در تجمعی با شکوه علیرغم بارش شدید باران و سرما با شعار: «نه سرما نه باران/ نیست جلودارمان» در مقابل اداره کار تجمع باشکوهی را به نمایش گذاشتند. بازنشستگان خشمگین با شعارهای مختلف معیشتی ضمن انتقاد شدید از سیاست های ریاضتی دولت به ویژه لایحه هفتم توسعه و همچنین بی کفایتی نمایندگان مجلس فریاد زدند :« نه مجلس نه دولت/ نیستن به فکر ملت- ما دیگه رای نمیدیم/ از بس دروغ شنیدم- اعتراض اتحاد/ علیه فقر و فساد» خواستار بهبود وضع خویش شدند. بازنشستگان متحد صندوقهای بازنشستگی در کرمانشاه با فریادی کوبنده؛ بر حق خود جهت تجمعات آتی تاکید داشتند و اعلام کردند تا رسیدن به حقوق حقه خویش از پای نخواهند نشست و آنان که کف خیابان را به ما تحمیل کردند بدانند در گرما و برف و باران، ایستاده ایم تا پایان و دامنه تجمعات را روزبروز تا ستاندن حق خویش گسترش خواهیم داد. سخنرانان از ظلم های رفته به آنان، خواستار مقاومت عظیم جامعه در برابر سیاست های اقتصادی دولت و مجلس ناکارآمد شدند و در رابطه با وعده های پوشالی انتخاباتی، تاکید کردند« عدالتی ندیدیم/ ما دیگه رای نمیدیم» چرا که در سالیان متمادی چیزی جز دروغ، ریاکاری و فریب از دولت های مختلف و همچنین مجلس بی کفایت نصیب مردم فلاکت زده نشده است.بازنشستگان خستگی ناپذیر کرمانشاه به عنوان سمبل اتحاد با دیگر صندوق ها، تاکید کردند برای حق خواهی خود و رسیدن به معیشت و منزلت واقعی این راه را همیشه و تا هر زمان ممکن ادامه خواهند داد و فریاد زدند:«بازنشسته میمیرد/ ذلت نمی پذیرد»همچنین خواستار آزادی فوری معلمان و کارگران زندانی شدند.

در تهران از ساعت ٨ مامورین پلیس و لباس شخصی ها با ادوات موتوری و ون جلوی وزارت کار پیش از بازنشستگان حاضر شده و از رهگذران می خواستند که توقف نکنند و اگر کسی گوش نمی کرد بازداشت می شد‌. بیش از ٣٠٠ بازنشسته از کرج، تاکستان، اراک، گیلان نیز به تهران برای اعتراض آمده بودند. از ساعت ١٠ و ربع به تجمع کنندگان گفته شد به داخل سالن وزارت کار رفته منتظر مسوولین شوند. بخشی از بازنشستگان به داخل رفته یکصدا فریاد می زدند:«وزیر باید بیاید.» بازنشستگان هشدار دادند:«اگر کسی نیامد ساعت ۱۱ سالن را ترک خواهيم کرد» یک نفر هم روی سن رفت و گفت:«ما خواهان‌ پیاده کردن قانون هستيم/ قانون اساسی تأمین معیشت همهٔ اقشار جامعه منجمله بازنشستگان را تضمین کرده ولی اینست وضع زندگی مادی ما/ قانون اساسی گفته درمان باید رایگان باشد ولی اینطور نیست/ اصل ۳۱ در مورد تضمین وضعیت مسکن‌ مناسب برای‌ آحاد جامعه است. اما اینها با وام مسکن ۹۰۰ میلیونی و قسط ماهانه ۳۶ میلیونی خود و مردم را به سخره گرفته اند» بعلت نیامدن شخص مسئول، مردم شروع به ترک سالن کردند که گفتند آقای مولوی معاون‌ وزیر دارد می آید تا به حرف بازنشستگان گوش بدهد. آقای مولوی و چند مدیر به‌ حياط آمده و مردم را دعوت به سالن اجتماعات کردند. داخل سالن بازنشستگان معترض به قدری عصبانی بودند که به مولوی و یکی از مسوولین صندوق کشوری اجازه صحبت نمی دادند. وسط صحبت‌های نماینده کشوری يکی از بازنشستگان به مولوی گفت که:« پوزخند شما به صحبت‌های بازنشستگان مايه نفرت ماست» در این حین وزیر کار(آقای صولتی) آمد. صحبت‌های او در توجیه وضع موجود بود که‌ شنوندگان نمی پذیرفتند و بارها حرف او را قطع کردند. یکی از بازنشستگان از ایشان پرسید:« آقای وزیر چند هفته است خانواده تان گوشت نخورده است؟» در آخر هم بدون هیچ نتیجه ملموسی جلسه خاتمه یافت. گرچه وزیر گفت:« ده نفر نمایندگان شما هفته آینده بیایید با من صحبت کنید ولی حاضران به هیچ وجه‌ نپذیرفتند»

خواسته های قلبی بازنشستگان:«یه اختلاس کم بشه/ مشکل ما حل میشه – وزیر بی کفایت؟ استعفا استعفا- نیاز ما این زمان/ معیشت است و درمان- اجرای همسان سازی/ بدون حقه بازی»

پلیس محترمانه با بازنشستگان رفتار می کرد و بازنشستگان بارها به آنان یادآوری کردند که چند سال دیگر شما هم مجبورید بعد از بازنشستگی به خیابان آمده در کنار ما تجمع کنید. رفتار کارمندان وزارتخانه هم سویه همدلی با بازنشستگان داشت. حضور خانم ها در این تجمع و در کرمانشاه بسیار چشمگیر بود.

بازنشسته اسماعیل گرامی همان اول کار دستگیر شد و متاسفانه هنوز خانواده ایشان در مورد وضعیت شان اطلاع رسانی ننموده است.

0 views
0 views