اعتصاب در ذوب آهن!

به گزارش خبرنگار پیام سندیکا، با هماهنگی که از هفته های قبل در تمامی قسمت ها توسط فعالین ذوب آهنی شده بود، کارگران توانستند با یک تصمیم جمعی ٥ آذر را برای هشدار به مدیریت انتخاب کرده و تمامی بخش های کوره بلند، مکانیک نت، ریخته گری، فولاد سازی، کنورتور، الگرامرسیون، حمل و نقل، بخشی از کارکنان اداری، امروز از گرفتن نهار خودداری کرده به رستوران نرفتند.

خواسته های کارگران که از سال گذشته شکل جدی به خود گرفت اجرای طبقه بندی مشاغل بود که با اضافه کردن ٥ میلیون تومان به حقوق کارگران، مدیریت تلاش کرد به وعده خود که قرار بود تا آخر سال گذشته طبقه بندی مشاغل را اجرایی کند، را به فراموشی بسپرد.

کارگران امروز طی نامه ای به مدیریت اعلام کردند که این اعتصاب غذا فقط یک هشدار بود تا مدیریت به خود آید و طبقه بندی مشاغل را اجرا کند در غیر این صورت اعتصاب نه تنها همه بخش های خدماتی بلکه تولیدی و کوره ها را نیز در بر خواهد گرفت.

طبق اعلام مدیریت طی شش ماهه اول امسال ٦٠ درصد تولید افزایش یافته و همچنان هلدینگ های ذوب آهن به سودهای افسانه ای دست یافته اند اما از دادن دستمزدهای مناسب به کارگران خودداری می کنند.