یکشنبه های اعتراض!

به گزارش خبرنگار پیام سندیکا، امروز ٥ آذر بازنشستگان تامین اجتماعی و شاغلین سکوهای نفتی دست به تجمع های اعتراضی زدند. بازنشستگان در شهرهای تهران، کرمانشاه، اهواز، شوش، اراک، اصفهان تجمع داشتند. در اصفهان ١٥٠ نفر از بازنشستگان فولاد و در تهران ٥٠ نفر در مقابل صندوق بازنشستگی تجمع کرده و از ادغام و دست اندازی به این صندوق و کمی مستمری ها اعتراض داشته و خواهان معوقات سال ١٤٠٠ و تکمیل اجرای طرح همسان سازی بودند.

١٠٠ تن از بازنشستگان در شوش به سخنرانی نیکوفرد گوش دادند. او گفت:« ما در این سالها دستاوردهای خوبی داشتیم از متناسب سازی تا اجرایی شدن ٣٨ درصد افزایش حقوق. ما می خواهیم افزایش سالیانه مستمری ها طبق ماده ٩٦ اجرا شود نه اینکه توسط امثال علی خدایی ها که فریب وزیرکار را بخورند و با معیشت ٤٥ میلیون آدم بازی کند. آقایان کانونی ها بدانند این بار اگر به وظیفه خود عمل نکنند هم برخورد شدید با دولت و مجلس خواهیم داشت و هم در این کانون را گل خواهیم گرفت.»

در کرمانشاه ٢٠٠ بازنشسته به سخنرانان خود که در مورد متناسب سازی شکسته بسته که رقم قابل توجه ای به مستمری ها اضافه نشده گوش کرده و سخنران گفت:« ٢٥ درصد متناسب سازی باقی مانده را هم با حقه بازی ماست مالی کردند. ما به این فریبکاری ها اعتراض داریم و وضعیت مستمری ها گذران زندگی ما را با مخاطره روبرو کرده است»

در اراک ١٠٠ بازنشسته با شعار:«حسین حسین شعارشون/ دروغ و دزدی کارشون» دست به راهپیمایی از مقابل سازمان تامین اجتماعی تا دفتر نماینده مجلس اصغری زدند.

در اهواز ٨٠ نفر بازنشسته با شعار:« هم مجلس هم دولت/ ظلم می کنند به ملت» در بلوار گلستان راهپیمایی کردند.

در تهران با جمع شدن بازنشستگان در مقابل کانون بازهم هیات مدیره با تلفن کردن به کلانتری و مقر لباس شخصی ها آنان را برای مقابله با بازنشستگان فراخواندند. بازنشستگان می گفتند:« هیچ کار غیرقانونی را انجام نداده اند و اینجا خانه آنهاست» ولی پلیس می گفت:« تماس گرفته اند که شما جمع نشوید» پلیس در مقابل درب کانون مستقر شد و به هرکسی که فکر می کرد برای تجمع آمده هشدار دستگیری می داد. پلیس به داخل کانون آمده و از تعدادی از بازنشستگان عکس گرفت.

امروز مطابق با همه هفته کارگران شرکت نفت در سکوهای نفتی سیری، لاوان، خارک تجمع کردند و همکارانشان در شرکت مناطق مرکزی مستقر در سکوهای حفاری نیز به حمایت آنان آمدند. هم چنین کارکنان بهره برداری نفت و گاز آغاجاری هم تجمع جداگانه ای داشتند.