نفتگران غیور، همچنان در خروش!

به گزارش خبرنگار پیام سندیکا، با تصمیمی که از روی خرد جمعی گرفته شده بود، امروز شنبه ٣٠ دیماه کارگران ارکان ثالث نفت(اداری، پشتیبانی، خدماتی، شرکت های پیمانکاری، مجتمع پارس جنوبی) به ویژه کارگران پالایشگاههای اول، سوم، پنجم، ششم، هفتم، هشتم، نهم، دهم و دوازدهم پارس جنوبی از ساعت ٧ صبح با خودداری از رفتن به سرکار، تجمعات هفتگی خود را سازماندهی کردند. خواسته های این کارگران:«حذف شرکت های پیمانکاری، اجرای کامل طرح طبقه بندی مشاغل، بهره مندی از نفت-گاز کارت، بن کارت و اعمال مرخصی ١٤ روز کار ١٤ روز مرخصی برای کارگران پشتیبانی» هستند. کارگران می گویند تا موفقیت نهایی تعداد روزهای اعتراضی را افزایش خواهند داد. هرچند تلاش های اتحاد شکنانه مدیران کاسه لیس و حراست پالایشگاهها برای تفرقه افکنی و متفرق کردن کارگران با شکست روبرو شد اما سندیکا به کارگران توصیه می کند مواظب افراد تفرقه انگیز و خبرچین باشند و تصمیمات خود را با اکثریت آرا بگیرند.

همچنین امروز ٣٠٠ نفر از کارکنان قراردادی در اهواز در اعتراض به:« اجرا نشدن مصوبه قانونی شورای اداری و استخدامی صنعت نفت مصوب دیماه ١٤٠٠، اصلاح فرمول محاسبه پاداش بهره وری مشابه کارکنان مدت معین و اصلاح فرمول اضافه کاری بر اساس تبصره یک ماده ٣٦ قانون کار» تجمع کردند.

در روزهای چهارشنبه، جمعه، و شنبه هم کارگران سکوهای نفتی بهرگان، لاوان شرکت فلات قاره و کارکنان بهره برداری نفت و گاز آغاجاری نیز طبق همه هفته اعتراضات به حق خود را به بی قانونی های تحمیلی اجرا کردند.

برای روز دوشنبه هم تجمع «قبول شدگان آزمون بزرگ سال ٩٢ وزارت نفت» در ستاد مناطق نفت خیز جنوب برنامه ریزی و برگزار خواهد شد.

سندیکای کارگران فلزکارمکانیک ایران حمایت خود را از اجرایی شدن تمامی موارد قانونی درخواستی کارگران اعلام می کند. به امید پیروزی قانون بر بی قانونی تحمیلی