یکشنبه های اعتراض برای همه!

به گزارش خبرنگار پیام سندیکا، امروز اول بهمن در شهرهای تهران، قائمشهر، اصفهان، شوش، اهواز و دامغان بازنشستگان به میدان آمده و تمامی شعارها علیه مصوبات لایحه هفتم توسعه و گرانی های روز افزون و معیشت بسیار حقیرانه و تهی کردن درمان رایگان در مراکز سازمان تامین اجتماعی بود. خوشبختانه دیگر گروههای مطالبه گر هم چون از ظرفیت روزهای یکشنبه های اعتراض باخبرند، تجمعات خود را در این روز برگزار می کنند.

در شهر شوش ١٠٠ بازنشسته در مقابل فرمانداری تجمع کردند و آقایان حیدری و نیکوفرد برای بازنشستگان از خواسته های بر حق خود گفتند. و به فرماندار گفتند:«بدانید که ظلم پایدار نیست و شما باید مطالبات ما را به گوش مسوولین برسانید.»

در اهواز ١٥٠ بازنشسته ضمن راهپیمایی در مسیر همیشگی شعارهایی چون:«ما دیگه رای نمی دیم/ همش دروغ شنیدیم» دادند.

در دامغان برای نخستین بار چند بازنشسته در مقابل درب اداره کل تامین اجتماعی تجمع کردند و در دست نوشته های خود خواستار درمان رایگان صفر تا صد و برچیده شدن بیمه های دروغین تکمیلی شدند.

در کرمانشاه متحد، امروز تجمعی برگزار نشد چون قرار است یک تجمع متحد با بازنشستگان لشگری و کشوری و فرهنگیان سه شنبه برگزار کنند.

٢٠٠ بازنشسته فولاد اصفهان و ٨٠ بازنشسته قائمشهر هم در مقابل صندوق فولاد تجمع کرده خواهان شفاف سازی مسایل مالی صندوق های خود بودند.

بیش از ١٠٠ کارگر شاغل ارکان ثالث نفت و گاز گچساران ضمن گفتگو با مدیریت مطالبات خود را مطرح و تاکید کردند تا موفقیت کامل خواسته ها و پاسخگو نمودن مسوولین نسبت به شرایط موجود، تجمعات هفتگی خود را برگزار و گسترش خواهند داد.

در تهران بازنشستگان تامین اجتماعی، مخابرات و معلولان در یک تجمع اعتراضی در مقابل سازمان برنامه و بودجه گردهم آمدند. هر چند فضای امنیتی موجود بسیار سنگین و لباس شخصی ها با مشماهایی در دست میان بازنشستگان ول بودند و از هرگونه جمع شدن جلوگیری می شد اما با همان تعداد معدودی که در محاصره نیرویهای پلیس بودند خواستار دیدار با رییس برنامه و بودجه شدند. آقای مروتی مسوول کمپین معلولان طی یک پیام تلگرامی اعلام کرد که:« به او اخطار شده تا در تجمع حضور نیابد وگرنه دستگیر خواهد شد» همچنین گفت:« 6 سال است مصوبه ای تصویب شده ولی جلوی آن را گرفته اند و به همین دلیل معلولان به خیابان آمده اند و اگر امروز هر اتفاقی برای هر معلولی بیفتد مسوولش دولت است»

اینکه چه شاغلین، چه معلولین روز یکشنبه را برای اعتراضات خود انتخاب کرده اند بی دلیل نیست چه می دانند از سوی بازنشستگان تامین اجتماعی حمایت خواهند شد و برد و صدای اعتراضات شان قوی تر به گوش همه خواهد رسید.

لشگری کشوری تامین اجتماعی/ اتحاد اتحاد. کارگر، بازنشسته/ اتحاد اتحاد.

اتحاد رمز پیروزی است و جز اتحاد راه دیگری نیست.