عفریت شوم جنگ محکوم است!

١٠٨ روز از جنگ صهیونیست های اسراییل با مردم غزه می گذرد و کشورهای اسراییل، فلسطین، سوریه، لبنان و یمن تاکنون درگیر جنگ شده اند. فقط در غزه بیش از ٢٥ هزار نفر کشته و ٦٠ هزار نفر مجروح گشته اند. اگر تعداد همه طرفین این جنگ را علاوه کنیم تعداد کشته ها به ٢٦ هزار نفر می رسد.

آمریکا، اسراییل، انگلیس از فرصت پیش آمده استفاده کرده خواهان تحمیل سیاست های ضد بشری خود در منطقه هستند و با اعزام ناوهای جنگی خود به منطقه خلیج فارس و دریای عمان، جنگ هوایی موشکی را بر ضد یمن آغاز و در روز نخست ٣٠ مرکز را در یمن هدف گرفتند تا شعله های این جنگ بیشتر شود. کشورهای سه گانه آمریکا، اسراییل و انگلیس تلاش می کنند متحدینی در منطقه و اروپا با خود همراه کنند. در همین راستا کشور بی خرد بحرین در این دام افتاده اند. کشورهای هلند، کانادا، استرالیا، دانمارک، آلمان و نیوزیلند و کره جنوبی نیز حمایت های خود را از این جنگ اعلام کرده اند. کشورهای اروپایی و آمریکا به دنبال دستیابی به بازارهای فروش و آزمایش اسلحه و مهمات خود هستند آنها همچنین به دنبال تغییر جغرافیایی و حاکمیت در کشورهای ایران، یمن، عراق می باشند.

متاسفانه تجاوز به خاک پاکستان و موشک باران بخشی از خاک این کشور، واکنشی موشکی و بمباران شهر سراوان را در پی داشت و به کشته شدن کودکان و انسانهای بی گناهی از طرفین منجر شد. به ویژه اینکه در روزهای قبل از تجاوز به پاکستان مناطقی از شهرهای کردنشین عراق و سوریه نیز مورد حمله موشکی قرار گرفته بود.

کشیده شدن کشورمان به این جنگ منطقه ای در کنار لبنان ، سوریه و یمن و فلسطین نه تنها برای منطقه بلکه برای کشورمان نیز فاجعه بار خواهد بود.

ما هشدار می دهیم سیاست های کودکانه و جنگ طلبانه ای که «مافیای زر و زور و تزویر» برگزیده است و به دنبال پر کردن جیب خود و خروج از بحران داخلی است، از نظر ما مردود است. ما اعلام می کنیم سایه جنگ را بر کشور تحمل نمی کنیم تا عده ای ثروتمند شوند و فرزندان کارگران طعمه مرگ گردندند.

مطمئنا مخالفت با سیاست های ضد کارگری نئولیبرالی حاکمیت از جمله سرکوب کارگران و بازنشستگان، فرهنگیان، دانشجویان، فعالین مدنی و سیاسی و اعدام های روزافزون که در راستای سیاست های نئولیبرالی و مرعوب کردن اعتراضات به فقیرتر شدن مردم ایران بر ما تحمیل می شود به هیچوجه به موافقت از عملیات تروریستی داعش، جیش العدل که سر نخ شان در دست قدرتهای خارجی است، نخواهد انجامید. تحرکات این جریان های تروریستی ربطی به مبارزات مردم ایران برای کسب حقوق دمکراتیک خود ندارند.

می دانیم که سیاست های نئولیبرالی بر همه عرصه های فرهنگی، اجتماعی، سیاسی، نظامی سایه افکنده و هرگونه تصمیم گیری در این عرصه ها متاثر از این سیاست است.

زحمتکشان ایران جنگ نمی خواهند. به جای سیاست های تشنج زا باید به دنبال صلح و روابط درست به نفع منافع ملی بود که بی تردید باید از کانال طرد سیاست های ضد کارگری نئولیبرالیستی بگذرد. فقیرتر کردن مردم به صلح کمک نمی کند و به جنگ تمام عیار دشمنان کشور مدد می رساند.

سندیکای کارگران فلزکارمکانیک ایران

بازنشستگان سندیکای کارگران بافنده سوزنی

بازنشستگان فلزکارمکانیک

بازنشستگان صنعت چاپ

بازنشستگان شهاب خودرو

بازنشستگان مستقل بابل

بازنشستگان مستقل قزوین

بازنشستگان مستقل رامهرمز

٢ بهمن ١٤٠٢