ملی حفاری و فولاد هم به میدان آمدند!

به گزارش خبرنگاران پیام سندیکا، امروز کارگران و کارکنان ارکان ثالث ملی حفاری نیز دست به تجمع زدند. بیش از ٤٠٠ نفر از کارکنان ملی حفاری که زنان همکار نیز در میان شان دیده می شد در مقابل ساختمان مرکزی دست به تجمع اعتراضی زدند. آنان خواستار حذف کامل شرکت های پیمانکاری تامین نیروی انسانی/ بازنگری و اصلاح و اجرای دقیق طرح طبقه بندی مشاغل/ بهره مندی از بن کارت و نفت کارت و رسیدگی به شرایط ناایمن محیط های کاری شان شدند. همبستگی با این کارکنان در دکل های ٢٥، ٣٧، ٣٨، و ٤٥ و کارکنان خدماتی ملی حفاری مستقر در دکل ٨١ صورت گرفت.

در اتفاق دیگر کارگران گروه ملی فولاد در اهواز به دلیل بدعهدی مدیریت در قبال قول های داده شده از امروز تا شنبه آینده دست به اعتصاب زدند. طبق تصمیم کارگران هیچگونه فعالیت تولیدی، تخلیه و بارگیری صورت نخواهد گرفت.

طبق تفاهم صورت گرفته نمایندگان کارگران فولاد در اعتصاب قبلی با استاندار، نیروهای امنیتی، بانک ملی، مدیرعامل می بایست طرح طبقه بندی مشاغل تاکنون کلید می خورد. مدیریت طی پیغامی روز شنبه از کارگران مهلت دو روزه ای برای اتخاذ تصمیم خواسته بود که داده شد. با توجه به اطلاعاتی که به کارگران رسید، کارگران در یک تصمیم جمعی در مقابل وقت کشی مدیریت اقدام به اعتصاب گرفتند تا مدیریت و بانک ملی به خود آیند.

باز هم می گوییم: «ما را به هماوردی خود نخوانید که سخت پشیمان خواهید شد»