تعاونی یا بقالی؟

به گزارش خبرنگار پیام سندیکا، کارگران و کارکنان ایران خودرو طی نامه ای به مدیریت پرسیده اند«چرا قیمت کالاهای تعاونی مصرف به نسبت بازار گران تر است» پاسخ مدیریت بسیار کودکانه بوده و اعلام کرده است:«قیمت ها بر اساس لیست مصوب مصرف کننده توسط کارخانه تولید کننده و مورد تایید سازمان حمایت از مصرف کننده است» با این پاسخ چه فرقی بین بقالی سر محل کارگران با تعاونی مصرف ایران خودرو وجود دارد؟ و چرا باید کارگران بقال محل را که در فاصله کمی از خانه شان است را رها کرده از شرکت تعاونی خرید کرده که قیمت هایش با قیمت بقالی سرمحل توفیری ندارد و بعد با سرویس تا خانه حمل کنند؟

مدیران بدون تخصص و قابلیت مورد نیاز هر شغل وقتی در مصدری قرار گیرند که نمی دانند چیست و چه باید بکنند، می شود مدیر تعاونی مصرف ایران خودرو. مدیر تعاونی که نه بر اساس رای و نظر کارگران بلکه با انتصاب مدیریت کارخانه نصب شود بهتر از این نمی شود.

تعاونی در حقیقت می بایست کالاها را ارزان تر از بقالی محل بدهد تا کارگران جلب شود برای خرید. در ضمن مدیر تعاونی باید این هوش را داشته باشد که از کارخانه کالا را خریداری کند تا مصرف کننده هزینه کمتری بابت کالا بدهد.

البته نباید فراموش کرد که جیب های گشادی برای مصادر امور از قبل تدارک دیده شده است.

کارگران ایران خودرو که سطح سواد بالاتری دارند باید آستین ها را بالا زده این امور را سامان دهی کنند.