یکشنبه های اعتراض! ما دیگه رای نمی دیم!

به گزارش خبرنگار پیام سندیکا، امروز در شهرهای تهران، شوش، کرمانشاه و اهواز بازنشستگان طبق همه هفته دست به تجمع زدند. در شوش ٨٠ بازنشسته ضمن راهپیمایی به سوی فرمانداری شعارهای:«دولت ورشکسته/ دشمن بازنشسته، مجلس سرسپرده/ گرونی به بار آورده، نه مجلس نه دولت/ نیستند به فکر ملت، مدعی عدالت/ خجالت خجالت» با استقرار در مقابل فرمانداری بشقاب های خالی را به دست گرفته بودند که رویش نوشته شده بود:«ظلم و ستم کافیه/ سفره ما خالیه»

در کرمانشاه که بازنشستگان کشوری و تامین اجتماعی تجمعی ١٥٠ نفره را در هوایی سرد رقم زدند. «اتحاد اتحاد/ علیه فقر و فساد» آغازگر این تجمع بود. دو سخنرانی و دو شعر خوانی به این تجمع حال و هوایی خاص داد. سخنران آغازین:«گوش های ناشنوا صدای ما را نمی خواهند بشوند و این به دلیل نداشتن یک تشکل قوی و مستقل است» دیگر سخنران که یک آموزگار بازنشسته بود گفت:«دولت به صندوق های بازنشستگی تجاوز کرده و روزگار بازنشستگان چنین شده است و من به همین دلیل رای نمی دهم» سخنران دیگر گفت:«اقتصاد ما فاسد است و شفاف نیست. افزایش مستمری ها هماهنگ با تورم نیست» که شعار:«گوشت گران، دارو گران/ بیماری و حسرت نان» داده شد. یکی از بازنشستگان شعری خواند:« به جرم دزدی گاوی، یکی را می زنند دست/ یکی با مال دزدی در دیار آفتاب است»

در اهواز در دو نقطه بازنشستگان تجمع کردند. مقابل صندوق فولاد ٤٠ نفر از بازنشستگان گرد آمده بودند و شعار:«بازنشسته داد بزن/ حقتو فریاد بزن» و در دیگر تجمع ٦٠ بازنشسته تامین اجتماعی ضمن راهپیمایی شعار:«نه تهدید، نه زندان، نه اعدام/ نیست جلودارمان» را می دادند.

در تهران بازنشستگان تامین اجتماعی در مقابل کانون بازنشستگان تجمع کرده و به تقلب های آشکار هیات مدیره کانون در انتخاب بازرسی اعتراض کرده و نامه ای برای ابطال انتخابات به اداره کار تهران نوشته و از بازنشستگان امضا جمع کردند.

در همه تجمعات سمت و سوی اعتراض ها به سیاست های دولت و مهم تر از همه به رای ندادن در انتخاب اشاره می کردند.