نئولیبرالیسم در همه زوایای زندگی!

نئولیبرالیسم همه چیز را از دریچه سود می بیند و برایش فرقی نمی کند که شما خواهان ساندویچ هستید یا درمان و یا دیدن یک فیلم، باید این موارد برایش سود خوبی داشته باشد. نمی توان به نئولیبرالیسم پرداخت و آن را تنها از دریچه یک بعد از اقتصاد دید. نئولیبرالیسم همه جنبه های زندگی انسانی را تحت تاثیر سود خود قرار داده است و با هر پدیده ای که به مخالفت با این سیستم برخیزد مقابله ای سخت خواهد داشت.

برای مثال شما هیچگاه نمی توانید فیلمسازی بیابید که علیه نئولیبرالیسم فیلم بسازد و وضع مالی خوبی پیدا کند به همین خاطر است که سینماهای ایران پر شده است از فیلم های مبتذل شاد که جیب زحمتکشان را خالی ولی جیب نوکران نئولیبرالیسم را پر می کند. در عرصه کتاب شما با تیراژ ٢٠٠ تایی نوشته هایی روبرو می شوید که نئولیبرالیسم را تبلیغ نمی کند اما کتاب های «چگونه پولدار شویم» به چاپ های هفتم و هشتم می رسد. پژوهشگاهها خالی از متفکران شده و هر روز استادی را از دانشگاه بیرون می کنند که چرا به ساحت نئولیبرالیسم اعتراض کرده اما کسانی چون موسی غنی نژاد که دوان دوان درس دکترای خود را در فرانسه نیمه کاره گذاشته برای تبلیغ این تفکر ضدانسانی به ایران آمده همچنان بر کرسی دانشگاه تکیه زده و ماندگار باید باشد. در عرصه لباس، مدلینگ کاری جز تبلیغ سکس و برهنگی در سراسر دنیا ندارد. چرا؟؟ چون سکس بعد از مواد مخدر بیشترین درآمد را برای نئولیبرالیسم داد. سالهاست در فیلم های مشهور دنیا با تابلوی دفاع از آزادی، به تبلیغ همجنسگرایی برای فروش بیشتر مشغولند. سن بازنشستگی باید بالا رود تا شیره جان انسانها تا آخرین روز حیات کشیده شود. هوش مصنوعی را نه برای راحتی انسانها بلکه برای رباتیک کردن کار و استثمار بیشتر بشریت به کار گرفته اند. حوادث کار هر سال فزونی می گیرد و در همین راستا خودکشی نیز سیر صعودی دارد. همه این موارد نتیجه اجرای سیستم نئولیبرالیسم در جهان و ایران است. همانگونه که استادان بی مایه و ضد بشری آقایان مسعود نیلی و موسی غنی نژاد به آنان یاد داده اند:« اگر پول داری زندگی کن وگرنه طوق بندگی را تا ابد بر گردن داشته باش چون از آموزش و درمان رایگان دیگر خبری نخواهد بود». به قول مروجان نئولیبرالیسم زندگی انسانها در گروه ثروتمند شدن است. به قول بیل گیتس:«اگر پول داری می توانی از داروی ضد کرونا استفاده کنی، وگرنه برو بمیر».

نئولیبرالیسم مرگ را هم گران کرده است! برای آنکه بدانیم نئولیبرالیسم با مرگ انسانها چه می کند به این خبر توجه کنید:« گرانی به «مرگ» هم رسید. وب‌سایت «روزگار خودرو» گزارش داده که هزینه حمل «میت» داخل تهران حدود ۱ تا ١.٥ میلیون تومان است.» یعنی اینکه یک ایرانی حتا حقش نیست که در کشورش یک وجب خاک و مرگی بی هزینه داشته باشد. از مرگ ما هم نئولیبرالیسم باید پول در بیاورد. مجریان نئولیبرالیسم وطن را که می فروشند هیچ، مرگ را هم می فروشند. آنان کاسب هستند و برایشان فرقی نمی کند از چه راهی پول کسب کنند.

مازیار گیلانی نژاد عضو سندیکای کارگران فلزکارمکانیک ایران

٣ اسفند ١٤٠٢