تجمع کارگران شرکت فلات قاره سکوی لاوان!

به گزارش خبرنگار پیام سندیکا، امروز جمعه ٤ اسفند کارکنان شرکت فلات قاره سکوی عملیاتی لاوان تجمع اعتراضی خود را در خصوص اجرا نشدن ١- برکناری مدیران نالایق و بی کفایت ٢-حذف سقف حقوق ٣- اصلاح کف حقوق ٤-حذف محدودیت حق سنوات بازنشستگی ٥- اجرای کامل ماده ١٠ و پرداخت بک پی ٦-عدم تفکیک مشاغل در مناطق عملیاتی ٧- عدم دسن درازی به صندوق بازنشستگی نفت برگزار کردند. آنان گفتند:

هیچگاه در زندگی فکر نمی کردیم خفقان و تضییع حقوق تا به این اندازه بر روی قشر عظیمی از کارکنان یک مجموعه اعمال بشود و هیچ‌ کس به خاطر سیاستهای امنیتی و تنبیهی نتواند حتا به بیرون از شرکت اطلاع بدهد. چند سالی هست که در پالایشگاه نفت لاوان خورشید غروب کرده و دوران پادشاهی و ظلم شخصی به همراه همراهانش شروع شده است. در پالایشگاه نفت لاوان غریب به نزدیک ۸ سال است که تخلفاتی صورت می‌گیرد که شاید اگر این پالایشگاه مورد نظارت دقیق تر و سخت تری قرار می‌گرفت این چنین نمی شد… از نظارت صحبت شد.

از روزی که بازرس شرکت بعد از اینکه تخلفات گسترده برایش محرز شد شبانه حکم عضو هیات مدیره برایش صادر شد و تمامی تخلفات به یکباره پاک شد…

از ظلم صحبت شد

بله ظلم آن هم به قشر زحمتکش پالایشگاه. چه ظلمی و تخلفی بالاتر از اینکه در پالایشگاه لاوان با اینکه قرارداد نفرات به صورت تامین اجتماعی هست ولی هیچگاه پایه حقوق تامین اجتماعی شامل حالشان نمی شود و با یک تخلف آشکار برای نفرات قرارداد مدت معین پایه حقوق خیلی کمتری نسبت به پایه حقوق تامین اجتماعی اعمال می‌کنند تا حقوق کمتری شامل حالشان بشود و هنگامی که کارکنان به مدیران و مدیرعامل شرکت در این باره شکایت می کنند در جواب به نیروهای با تجربه و با سابقه شرکت که فقط حق خود و خانواده هایشان را که باید سختی کار اقماری و دوری از خانواده را تحمل کنند، مطالبه میکنند شخص مدیر عامل عنوان می کند:«هر کس نمیخواد بمونه ، بره از شرکت و چیزی که زیاده نیرو هستم.

از شخص صحبت شد

بله جناب مدیرعامل آقای محمدعلی اخباری، مدیرعاملی که انواع و اقسام تهدیدها و تمسخرها و توهین ها را به نیروها و خانواده نیروها کرده و می کند و چنان پشتش گرم است که در لاوان هر کاری می خواهد می‌کند…

ما جمعی کثیری از نیروهای شاغل در پالایشگاه لاوان دیگر جانمان به لب رسیده و توان تحمل این همه رنج و ظلم را نداریم پس با صدای بلند گلوی پر از بغض خود را می فشاریم و از همه نهاد های نظارتی و امنیتی و بازرسی خواهشمند هستیم جهت جلوگیری از تضییع حقوق پرسنل و بیت المال هرچه سریع تر به داد این شرکت برسند و ما را از چنگال اهریمن صفتان نجات دهند .

به راستی که هیچ گاه ظلم پایدار نمی ماند.