در ایران خودرو چه خبر است؟

به گزارش خبرنگار پیام سندیکا، مدتی است نامه ای سرگشاده که امضای مهندسان و متخصصان ایران خودرویی را در پیشانی خود دارد، دست به دست می شود. این نامه که برای رییس دولت نوشته شده است ضمن هشدار باش برای «هفت تپه ای نشدن ایران خودرو» در خصوص انتصابات در درون مدیریت ایران خودرو اعلام خطر کرده است. در این نامه شرح حالی از مدیران ایران خودرو را نوشته و در خصوص مدیران فاسد و کار نابلد مسایلی را مطرح کرده است. اینکه این نامه تا حد نوشته پرسنل ایران خودرو است و مسایل مطروحه تا چه حد واقعی است را به خوانندگان وا می گذاریم. آنچه ما می دانیم این است که:
بدلیل سردرگمی در تعیین تکلیف خودروهای دپو شده درکف پارکینگ ایران خودرو و کسری قطعه و ضعف مشهود مدیریتی آقای مقیمی مدیرعامل قبلی، مدیرعامل جدید (جناب خطیبی) با شعار جمع کردن خودروهای کف و افزایش تیراژ تولید، از طرف هیات مدیره، هدایت شرکت ایرانخودرو را به دست گرفت. خطیبی در ابتدای امر دست به تغییرات عمده در مدیریت های کلان و معاونت ها زد و ابتدای سال ۱۴۰۱ تصمیم به جمع کردن خودروهای کف نمود که در این راستا، تولید خطوط تولیدی به حداقل رسید و بیشتر تمرکز بر روی خودروهای دپو شده در پارکینگ بود که با تلاش شبانه روزی پرسنل، حتا در ایام تعطیل، کسری قطعه ی حدود ٥٠ هزار خودرو ناقص برطرف و روانه ی اداره تحویل گردید. همچنین آمار تولید نسبت به سال گذشته افزایش چشمگیری پیدا کرد.
با توجه به اینکه اکثر نیروهای استخدامی شرکت مربوط به سالهای ۸۰ و ۸۱ و ۸۲ می باشند، شرکت تصمیم به جذب پرسنل جدید نمود و یک لیست ٢٧٠٠ نفره از نیروهایی که در شرف بازنشستگی بودند را (با احتساب سختی کار) اعلام کرد و ضمنا برای این عزیزان که در شرف بازنشستگی هستند، ٤٠ ساعت اضافه کاری تشویقی در نظر گرفت. همچنین خواروبار اعلام شده توسط مدیریت که در مناسبت ها داده میشد را ماهیانه کرد (گوشت- برنج، روغن،قند و….). همچنین پاداش تولیدی که به صورت ماهیانه پرداخت می شود. موارد ذکر شده در بالا قسمتی از اقدامات مدیرعامل خطیبی است که ذکر شد.
چندی قبل جمعی از طلاب که بعنوان پیشنماز روزانه به شرکت می آمدند، در جلسه ای با حضور یکی از معاونان خطیبی، یعنی آقای روشنی آزاد حضور پیدا کردند. اینکه در آن جلسه چه گذشت و چه صحبت هایی شده، مشخص نیست.ولی دقیقن بعد از آن جلسه و به فاصله ی چند روز، اعلام شد که آقای روشنی آزاد توسط سربازان گمنام دستگیر شده و برای او هم پرونده ای بلند بالا به بیرون درز کرد که منجر به برکناری ایشان توسط خطیبی شد.
حال اینکه در این مدت کوتاه چه شد که این بار تیر آماج به سمت خود خطیبی نشانه رفته، احتمالا مربوط به خروجی ناخوشایند از آن جلسه و یا سهم خواهی عده ای خاص می باشد.
به هر حال آنچه مشهود است جنگ قدرت در ایران خودرو در گرفته است و تا هفته های آینده چه اتفاقاتی پیش بیاید باید نظاره گر بود، دید.

برای دیدن نامه به لینک زیر کلیک کنید:
نامه