در روزگاری که کارگرِ طلبکار، حوصله بیانیه و قول و قرار ندارد، یک اقدام عملی از سوی استاندار خوزستان، کمر یک بحران چندماهه را شکست: حقوق معوقه کارگران گروه ملی فولاد، بالاخره واریز شد.
این خبر را از زاویهای دیگر باید دید: نه از دریچه «تشکر از مسئول»، که از منظر «چرا باید به اینجا برسد؟»
کارگران گروه ملی صنعتی فولاد ایران، ماهها بود چشم به راه حقوق خود بودند. اضافهکارها، مزایا و حتا حقوق پایهشان روی کاغذ مانده بود. اما اهرمهای معمولی کارگری — مثل گفتگو با مدیرعامل، شکایت در اداره کار، یا حتا تهدید به اعتصاب کارساز نبود.
تا اینکه استاندار خوزستان وارد میدان شد. نه از سرِ لطف شخصی، که به خاطر مطالبه عمومی و سنگین شدن بحران. نتیجه: پرداخت کامل مطالبات. …بیشتر
