با اعتصاب در بازار تهران، شعله اعتراضات زیر خاکستر مانده مردم به جان آمده از گرانی و سیاست های غلط اقتصادی اجتماعی و سیاسی به سرعت گسترش یافت. خشم و اعتراض مردمی که جز فقر و محرومیت و فاصله فاحش طبقاتی حاکم بر جامعه را هر روزه لمس می کنند، آنان را به خیابان کشاند. موج سرکوب مردم بی گناهی که اعتراضات شان حاصل سیاست های هر روزه مجریان بی خرد است، بهت آور بود. طی اعلام رسمی، تعداد جان باختگان به بیش از ۳ هزار نفر رسیده است.
داستان همیشگی «دشمن خارجی» برای سرپوش نهادن به آنچه مردم را به خروش آورده بود، به شدت تبلیغ می شود. در حالی که این دشمن خارجی نیست که اعتراض مردم را موجب گشت بلکه اراده ستون پنجمی است که قانون را به کناری نهاده و آنچه برایش سود آور است را با همراهی دستگاههای دولتی به اجرا می گذارد.
اجرای سیاست غلط شوک اقتصادی و حذف ارز ترجیحی را دشمن خارجی انجام نداد، قیمت دارو و درمان را به یک باره چند برابر کردن را عوامل قمه کش سیاست گذاری نکرد، رها سازی اقتصاد و باز گذاشتن دست مافیای سرمایه داری برای غارت ارز کشور با باز نگرداندن آن به ایران را جوانان کم سن و سال رقم نزدند، قاچاق نفت لوله کشی شده از پالایشگاهها به سمت دریا را زنان و دختران تیر خورده در تجمعات، عملی ننموده بودند. زندگی ۴ برابر زیر خط فقر، فحشا، گرسنگی و بیکاری فراگیر را مردمی که به خیابان آمده بودند، را دستور نداده بودند. …بیشتر
